וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילות הקפואים ו"הבוץ העזתי": כך צה"ל מצליח להילחם בתנאי חורף

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 22:08

גשמים? קור? הכוחות בעזה לא נותנים למזג האוויר לעצור אותם. "מאתגר להילחם ככה, אבל אנחנו מוצאים פתרונות - ולפעמים, להילחם בבוץ זה דווקא יתרון"

בווידאו: התקרב לעבר כוחות צה"ל וחוסל על ידי לוחמי אגוז; תיעוד ממצלמה שנמצאה על גופת מחבל 23.12.23/דו"צ

איך צה"ל מתמודד עם הבוץ העזתי? זו שאלה שכעת רווחת בציבור ולא רק בקרב הורי לוחמים ולוחמות שנלחמים ברצועת עזה נגד ארגוני טרור. המפקדים בצה"ל מסבירים כי המצב פתיר, התמרון מתבצע בעיקר בשטחים הבנויים, והבוץ אפילו מסייע בחילוץ כלים כבדים. "ללוחמים יש ציוד לחורף, אבל חשוב לבדוק שלכולם יש ציוד אחיד, סדיר ומילואים".

ראשית צריך להדגיש כי מפקדים בצה"ל אומרים שבניגוד להיקף הגשם ברחבי המדינה לא היו הרבה ימים גשומים ברצועת עזה. כמו כן, בניגוד לשלבים הראשונים של המלחמה שכללו תמרון רחב מאוד לאורך קילומטרים מהגבול הישראלי לעומק השטח הפלסטיני בשבוע האחרון מרבית התמרון מבוצע בתוך השטחים הבנויים, על היעדים, ופחות בשטחים פתוחים אל היעדים.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי , חאן יונס. דובר צה"ל
התמרון מבוצע בעיקר בשטחים הבנויים/דובר צה"ל

לדברי מפקדים בצה"ל המענה לבוץ ברצועת עזה בדגש על הפעלת טנקים, נגמ"שים, דחפורים ותותחים מתנייעים היא בחירת הצירים היבשים שלא קרסו, ונתיבי תנועה יציבים. ברוב המקומות הפעילות נגד המחבלים הפלסטינים ברחבי רצועת עזה מבוצעת משטחים בנויים והלוחמים לרוב פועלים מתוך מבנים שנותנים מחסה למעט מקרים שבהם צריכים להסתער.

"לא הרגשתי שהחורף השפיע עלינו", אמר קצין בכיר בגזרה והוסיף, "לא היו הרבה ימי גשם". מפקד נוסף ביחידת שדה מסר כי "ברור שיש מגבלות וזה אתגר אבל עובדים ונלחמים בבוץ. ללוחמים יש ציוד לחורף. חליפת סערה. וביגוד תרמי. מה כן? חשוב לבדוק שלכולם יש ציוד אחיד. שלכולם יש ציוד מיוחד לחורף. סדיר ומילואים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 23 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
אדמה בוצית צפויה אפילו להקל על חילוץ נמ"רים על ידי דחפורים. צה"ל בעזה/דובר צה"ל

לוחם דחפור שיצא מהלחימה ברצועת עזה אמר לוואלה! כי "אנחנו פועלים גם בבוץ. ללא קשר לבוץ יש המון חילוצים של מרכבות ונמ"רים על ידי הדחפורים". לטענת אותו לוחם, הבוץ דווקא מקל על פעולות החילוץ בגלל אדמת הפודרה, אדמת אבק כתוצאה מהכלים רבים שנוסעים עליה, שגורמת להתחפרויות. "אין לי ספק שמעט אדמה בוצית דווקא תקל על ההתחפרויות. בקשר לקור? הלילות שם בהחלט קפואים", הוסיף הלוחם.

עוד ציינו המפקדים כי בחלק מהמקומות כוחות ההנדסה של צה"ל סללו צירים עבור כלי רכב קלים כמו ג'יפים מסוג האמר שבוחרים צירי ניווט מותאמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully