וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל חושף את המבצע להשבת גופות החטופים - ואת ההישג בלחימה בג'באליה

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 20:25

צה"ל פרסם תיעוד מהמבצע להשבתם של רס"ב זיו דדו, סמל רון שרמן, רב"ט ניק בייזר, עדן זכריה ואליה טולדנו. עוד באותו מבצע, חשף צה"ל רשת מנהרות של חמאס, ששימשה כמפקדה הצפונית של הארגון. המנהרות, הובילו לביתו של בכיר בארגון, ומוקמו מתחת לבית ספר ובית חולים

בווידאו: צהל פירק את התשתית התת קרקעית של המפקדה הצפונית של חמאס בעזה ממנה חולצו גופות חטופים 24.12.23/דו"צ

צה"ל הציג הערב (ראשון) תיעוד מהמבצע בו חולצו גופותיהם של חמישה חטופות וחטופים מרצועת עזה. כמו כן, מסר צה"ל כי הצליח לחשוף את המפקדה הצפונית של חמאס. המפקדה, הבנויה מרשת מנהרות בעומק עשרות מטרים, הובילה היישר לביתו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, ומסתתרת מתחת לשטח של בית ספר ובית חולים כמגן.

צה"ל חשף הערב תיעוד מהמבצע בו חילצו את גופותיהם של חמישה חטופים וחטופות מה-7 באוקטובר, רס"ב זיו דדו, סמל רון שרמן, רב"ט ניק בייזר, עדן זכריה ואליה טולדנו. עוד מסר צה"ל כי הממצאים שנחשפו הועברו למשפחות הנרצחים.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 23 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

"ברמה האישית, קיים דיסוננס בין השמחה של מציאת הגופות אחרי לילה ממושך, לבין הצער שבנפילתם", סיפר רב-סרן ע', מפקד פלגת לוחמים ביחידה 504 של אגף המודיעין, "צה"ל והיחידה יעשו כל שביכולתם לחילוץ החטופים והשבתם לביתם".

"במהלך הפעולה נדרשנו לעבודה מקצועית ומורכבת, המביעה את כלל היכולות של היחידות אל הקצה", מסר סגן-אלוף נ', מפקד פלגה ביחידת יהל"ם, "נמשיך לעשות כל מה שנדרש בכל מקום בו יהיו אנשינו. בעל קרקע ובתת-קרקע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

במהלך אותו המבצע, הכוחות, בהובלת צוות הקרב של חטיבה 551 באוגדה 162, הצליחו להשיג אחיזה גם על מרחב מחנה הפליטים ג'באליה, המשמש אחד ממרכזי הכובד של חמאס בעזה. הכוחות ניהלו במקום קרבות עזים, במסגרתם חוסלו מחבלים רבים ואותרו מאות אמצעי לחימה.

באזור ג'בליה, חשפו כוחות החי"ר, בשיתוף עם היחידה הרב מימדית ויחידת יהל"ם, רשת מנהרות אסטרטגית ששימשה כמפקדה הצפונית של חמאס. המפקדה התת-קרקעית, כוללת שני מפלסים - הראשון בעומק של כ-10 מטרים והשני בעומק של עשרות מטרים. רשת המנהרות שנחשפה כוללת הסתעפויות רבות, ושימשה ניהול לחימה ומעבר מחבלים.

בעומק המפקדה נמצאו תחמושת, תשתיות לייצור אמצעי לחימה וחדרי שהייה לשעת חירום. הרשת הייתה מחוברת לפיר שהגיע עד לביתו של מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד ע'נדור. כמו כן, עברה הרשת מתחת לבית ספר ובית חולים, והשתמשה בהם כמגן. בתום המשימה, השמידו לוחמי צה"ל את המפקדה התת-קרקעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully