וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבים מסלול מחדש? חיזבאללה הסיג חלק מהכוחות מהגבול עם ישראל

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 13:43

לוואלה! נודע כי בכמה מוקדים לוחמי כוח רדואן של הארגון השיעי החלו לסגת צפונה, בשל חשש מהמשך הלחימה על רקע דיוק הטילים של צה"ל. "נסראללה הופתע מהיקף הכוחות שעומד על קו הגבול", אמר בכיר ביטחוני, "ההפתעה עליה חשב נשללה ממנו"

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון/דובר צה"ל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מתחיל לחשב מסלול מחדש? לוואלה! נודע כי הארגון השיעי החל להסיג לוחמי כוח רדואן בכמה מוקדים מדרום לצפון, על רקע החשש מהמשך הלחימה ואף ממתקפת מנע של צה"ל.

בימים האחרונים החלו להתקבל ידיעות מודיעיניות על כך שחיזבאללה הסיג חלק מכוחותיו מדרום לבנון אל האזור הצפוני, על רקע החשש מדיוק הטילים של צה"ל, שהצליח להרוג עד כה מספר תלת ספרתי של פעילים ומדי יום פוגע בתשתיות שבנו בחיזבאללה לאורך השנים. בין הכוחות שנסוגו לאחור גם חלק מכוחות רדואן, שמונים אלפי לוחמים בודדים ברמות שונות וממערכים שונים בזרוע הצבאית של הארגון השיעי. אך, יש בכך כדי לסמן שההתקפות הממוקדות של צה"ל מייצרות לחץ גדול.

הלחימה בגבול לבנון. אייל מרגולין, פלאש 90
הלחימה בגבול לבנון/פלאש 90, אייל מרגולין

גורמים במערכת הביטחון אמרו כי לא ברור האם זו נסיגה זמנית או קבועה מחשש להרג פעילי כוח רדואן נוספים, שמוגדרים כ"נכס יקר ביותר" עבור הנהגת הארגון - אך אישרו כי הנסיגה קורית בכמה מוקדים.

ביממה האחרונה עדכן ארגון חיזבאללה כי מתחילת הלחימה מול צה"ל בגבול לבנון, נהרגו בשורותיו 131 פעילי הארגון, מרביתם לוחמי כוח רדואן, המהווים לוחמי עילית שאומנו לאורך השנים למשימות מורכבות ובראשם פשיטה על עורף מדינת ישראל כולל פיגועי חטיפה במתווה שאירע בגבול רצועת עזה ב-7 באוקטובר. נתון זה לא כולל עשרות מחבלים פלסטינים שאומנו בשנים האחרונות על ידי חיזבאללה, הוצבו בעמדות הארגון לאורך הגבול הישראלי, יצאו להתקפה ונהרגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נאום נסראללה 3.11.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נאום נסראללה 3.11.2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בראשית המערכה המוגבלת עליה החליט הדרג המדיני, המטה הכללי של צה"ל העמיד לרשות פיקוד הצפון בפיקוד אלוף אורי גורדין מגוון רחב של כלים ויכולות מבצעיות מהקרקע, מהאוויר ומהים, כדי לסכל כוונות פשיטה של חיזבאללה בצורה מדויקת ובזמן אמת וכדי לשלול יכולות צבאיות ותשתיות שנבנו לאורך 17 שנה.

"נסראללה הופתע לא רק מהרצון והנחישות של צה"ל להילחם נגדו ואף להקריב, אלא מהיקף הכוחות שעומד מראשית הלחימה על קו הגבול כדי לשלול ממנו את היכולות שלו", אמר גורם ביטחוני בכיר, "הדבר החשוב הוא שההפתעה עליה חשב נשללה ממנו. הוא לא יכול להפתיע את צה"ל בקו המגע. במקביל, צה"ל מתכנן קו ביצורים חזק ורב שכבתי כדי לשלול ממנו יכולות בעתיד. זה לא יהיה אותו גבול אחרי מה שראינו שקרה בגבול רצועת עזה. זה יהיה גבול אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully