וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי הלך לעולמו בגיל 89

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 12:20

ליבאי שימש בין היתר כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה והיה חבר בוועדה לבחירת שופטים. בכנסת ה-13 הוא כיהן כשר המשפטים בממשלת רבין והמשיך בתפקיד גם לאחר רצח רבין תחת שמעון פרס

עו"ד דוד ליבאי 26/12/2017. ראובן קסטרו
שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי/ראובן קסטרו

שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 89.

ליבאי נבחר לכנסת בשנת 1984 מטעם מפלגת העבודה, וכיהן בה עד 1997. בכנסת ה-13 הוא כיהן כשר המשפטים בממשלת רבין והמשיך בתפקיד גם לאחר רצח רבין תחת שמעון פרס. כשר משפטים הוא יזם שלוש ועדות חקירה: ועדת החקירה לחקירת הטבח במערת המכפלה, ועדת החקירה לבדיקת היעלמות ילדי תימן וכן ועדת החקירה לחקירת רצח רבין.

הוא שימש בין היתר כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה והיה חבר בוועדה לבחירת שופטים כ-12 שנים. ליבאי יזם או היה שותף לחקיקת חוקים חשובים, לרבות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק.

דוד ליבאי בועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה, 10 בינואר 2019. ראובן קסטרו
ליבאי בוועידת מפלגת העבודה בגני התערוכה, בינואר 2019/ראובן קסטרו

את עבודתו המקצועית החל ליבאי במשרד המשפטים, במחלקת החנינות וכדובר המשרד. בהמשך מונה לעוזר ראשי לפרקליט המדינה ולתובע ראשי של בית הדין המשמעתי של עובדי המדינה. במשך שנים עמד בראש אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בישראל.

במישור האקדמי כיהן בתקופות שונות כפרופ' בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, כמנהל המכון למשפט פלילי ולקרימינולוגיה, כדיקאן הסטודנטים של האוניברסיטה וכחבר הועדה המרכזת של האוניברסיטה. ליבאי הקים את המכון להשתלמות עורכי דין וניהל אותו במשך כ-14 שנים כפרויקט משותף של הפקולטה למשפטים ושל לשכת עורכי הדין.

כמו כן שימש כתובע בפרקליטות הצבאית, ולאחר שחרורו מצה"ל שימש כתובע בפרקליטות המדינה. הוא גם שימש כעוזר ראשי לפרקליט המדינה. הוא שימש זמן קצר כיו"ר לשכת עורכי הדין. לאחר עזיבתו את החיים הפוליטיים, הוא פתח מחדש את משרדו הפרטי לעריכת דין בתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד ליבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully