וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף עמדת הצבא: הממשלה לא תדון היום בנושא דחיית הבחירות המקומיות

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 12:38

כדי לאשר דחייה, הממשלה צריכה לאשר החלטה כזאת - ובוועדת הפנים נדרש רוב של 75 אחוז מחברי הוועדה כדי לדחות את הבחירות למועד מאוחר יותר. בסביבת שר הפנים רמזו כי הוא לא יתנגד לדחיית הבחירות אם הממשלה תחליט כן

בווידאו: ישיבת ממשלה 24.12.23/יותם רונן

נושא דחיית הבחירות לרשויות המקומיות לא יעלה היום לדיון בממשלה, על אף עמדת הרמטכ"ל החדשה. בסביבת שר הפנים משה ארבל הבהירו כי "הממשלה תידון ותחליט" בנושא - מכך ניתן ללמוד כי ארבל לא יתנגד לדחייתן אם זאת תהיה ההחלטה.

ש"ס הודיעה בשבוע שעבר כי אם יהיה רוב לדחייה לסוף חודש פברואר היא תתמוך בכך, אך שר הפנים לא קיבל אז עמדה זאת. כדי לאשר דחייה, הממשלה צריכה לאשר החלטה כזאת ובוועדת הפנים נדרש רוב של 75 אחוז מחברי הוועדה כדי לדחות את הבחירות למועד מאוחר יותר.

3,983 משרתי מילואים מתמודדים בבחירות לרשויות המקומיות, בהם 2,346 בשירות מילואים פעיל ו-70 מהם מתמודדים לראשות ערים או מועצות אזוריות. 115 משרתים בשירות מילואים פעיל מכהנים בתפקידים פיקודיים.

משה ארבל בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
שר הפנים משה ארבל/פלאש 90, חיים גולדברג

ח"כ גפני העביר לרה"מ נתניהו כי עמדת סיעת יהדות התורה היא לדחות את מועד הבחירות לרשויות המקומיות. גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קרא לדחות את הבחירות: ‏"עדיין לא מאוחר לתקן", מסר, "אסור לפגוע במילואימניקים ובאחדות העם. צו השעה הוא לדחות את הבחירות המקומיות לאחר המלחמה ואני מקווה שהממשלה תקבל בהקדם את ההחלטה הזו בהסכמה".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קרא: "בזמן שכוחותינו פועלים בעזה, ונוכח העובדה כי למעלה מ-3,000 לוחמים במילואים מתמודדים, זה לא הזמן לבחירות. עם ישראל צריך את כל חייליו בעזה, בלי כל עיסוק בפוליטיקה. אפעל בישיבת הממשלה לדחות את הבחירות, כולי תקווה כי הממשלה תחליט כך - זה ראוי והנכון".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "זהו בוקר קשה אחרי יום קשה מאוד של לחימה בעזה. שולח תנחומים למשפחות לוחמינו הגיבורים שנפלו במלחמה על הבית. כולנו שולחים החלמה מהירה לפצועינו. המלחמה גובה מאיתנו מחיר כבד מאוד אבל אין לנו ברירה אלא להמשיך להילחם. כוחותינו חיסלו אלפים רבים של מחבלים ממשיכים בכל הכוח עד הסוף עד הניצחון.

"אמש שוחחתי שוב עם הנשיא ביידן. אני מעריך את עמידתה האיתנה של ארה"ב במועצת הביטחון. אמרתי לביידן שנילחם עד לניצחון המוחלט, יקח כמה זמן שיקח. ראיתי פרסומים שגויים לפיהם ארה"ב מנעה מאיתנו פעולות באזור. זה לא נכון. ישראל היא מדינה ריבונית, ההחלטות שלנו לא מוכתבות על ידי לחצים חיצוניים. ההחלטה על אופן הפעלת כוחותינו היא החלטה עצמאית של צה"ל ולא של אף אחד אחר".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

שלושת שרי המחנה הממלכתי - בני גנץ גדי איזנקוט וחילי טרופר נעדרו מישיבת הממשלה זה השבוע השני ברציפות. במחנה הממלכתי טוענים שסיבת ההיעדרות היא לו"ז אחר של השרים, ושאין מאחורי ההיעדרות החלטה מכוונת. גם שר הביטחון יואב גלנט נעדר מישיבת הממשלה בשל דיונים מבצעיים. לעומתם שלושת שרי תקווה חדשה של גדעון סער נוכחים בישיבת הממשלה השבועית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully