וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: "באוויר ובארטילריה - רמת האש של צה"ל בעזה במגמת ירידה"

עודכן לאחרונה: 23.12.2023 / 18:26

על רקע הרמיזות של ממשל ארה"ב ומדינות אירופה על רצונן לקצר את משך הלחימה בעזה, גורם ביטחוני אישר כי העוצמה שצה"ל מפעיל ברצועה נחלשת: "זה לא סוד, חמאס סופר כל תקיפה". קצינים קוראים להמשיך ולכבוש תאי שטח חדשים: "נמשיך עד שיגידו לנו אחרת"

בווידאו: צה״ל ושב״כ חיסלו באמצעות מטוס קרב את חסן אטרש, אחראי על סחר, ייצור והצטיידות באמצעי לחימה של הזרוע הצבאית של חמאס. 23.12.23/דו"צ

רמת האש שצה"ל מפעיל לאורך כל רצועת עזה בשבוע האחרון נמצאת במגמת ירידה - כך אמר גורם ביטחוני הערב (שבת). "זה בא לידי ביטוי לא רק בירי הארטילרי, אלא גם בתקיפות האוויריות", הסביר, "זה לא סוד. חמאס סופר כל תקיפה, הם מדווחים על זה בקבוצות הטלגרם שלהם ומנסים לבנות תמונת מצב בשטחים בהם צה"ל פועל, על היקף הכוחות והיקף האש המסייעת".

לכל העדכונים על המלחמה

כשברקע הממשל האמריקני ואירופה רומזים על רצונן לקצר את משך הלחימה בעזה, לבדל את האזרחים הפלסטינים מאזורי הלחימה ולהרחיב את הסיוע ההומניטארי למיליוני הפלסטינים - הצביע הגורם הביטחוני על כך שצה"ל פועל בעצימות נמוכה יותר במרחב חאן יונס בשבועיים האחרונים, ביחס לפעילותו בצפון הרצועה והעיר עזה. "אין מה להשוות בין ההרס לתשתיות טרור בין המרחבים השונים", קבע, "יש רגישות יתרה למרחבים כמו בצפון הרצועה והעיר עזה, משם התפנו יותר ממיליון פלסטינים, מאשר למרחבים בהם אחוז פינוי אזרחים פלסטינים נע סביב 55-65%. לא מדובר באותה הצלחה של הנעת אוכלוסייה לאזור מחסות".

כוחות צה"ל ברצועת עזה, 23 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 23 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

קצינים שחזרו מלחימה בעיר עזה קראו להמשיך ולכבוש תאי שטח חדשים באזור, ולטהר אותם מתשתיות טרור בדגש על מנהרות. לטענתם, במקומות בהם כמעט והושגה שליטה מלאה, מצאו מחבלים שחזרו אליהם משכונות סמוכות, כמו שכונת זיתון, שג'אעיה, וממחנות המרכז דרומה.

אחד הקצינים סיפר, "במקומות בהם משתמש החמאס באזרחים אנחנו מסבירים להם טוב-טוב, שיבינו שכדאי להם לעזוב בדרכים מגוונות, אם הם לא הבינו מהכרוזים, מהפרסומים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת. הם בסוף עוזבים ועדיין יש בשטח הרבה תשתיות שצריך לטפל בהן. נמשיך עד שיגידו לנו אחרת".

גורמים במערכת הביטחון הצביעו על אחת הנקודות הרגישות שמלווה את הכוחות המתמרנים - הנחת דגש על ארגוני טרור ו'שבאב' שחטפו ישראלים וחיילים מישראל ולא נערכו לזה, לכן הם לא בהכרח נמצאים במרחבים תת-קרקעיים, ובהתאם לתקיפות של צה"ל הם מחויבים לנוע מאזור לאזור. המציאות הזו, במיוחד אחרי הרג שלושת החטופים, מחייבת את הכוחות לגלות דריכות וערנות לכל תרחיש דומה בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully