וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון אישרה הצעה להגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 19:57

13 מדינות הצביעו בעד ההצעה, ארצות הברית ורוסיה נמנעו. טרם ההצבעה, הציעה רוסיה תיקון להצעה שכלל הוספה של משפט הקורא להפסקת אש מיידית ברצועה. 10 מדינות הצביעו בעדו - אולם ארה"ב הטילה וטו

בווידאו: צה"ל סורק את בית החולים שיפא ומחפש תשתיות טרור ובמקביל מכניס ציוד הומינטרי/צילום: דובר צה"ל

מועצת הביטחון אישרה הערב (שישי) הצעה להגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה. 13 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, ארצות הברית ורוסיה נמנעו.

טרם ההצבעה, הציעה רוסיה תיקון להצעת ההחלטה שכלל הוספה של משפט הקורא להפסקת אש מיידית ברצועת עזה. עשר מדינות הצביעו בעד התיקון הרוסי, אולם ארצות הברית הטילה עליו וטו והוא נגנז. כמו כן, ארצות הברית הכניסה להחלטה סעיף לפיו על בני הערובה השבויים בידי חמאס להיות משוחררים, וכן כי יש לאפשר לארגונים הומניטרים גישה אליהם - במיוחד לצורך בדיקות רפואיות.

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, עיבוד תמונה
ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם, 22 בדצמבר 2023/עיבוד תמונה, Mike Segar

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן הודה לארה"ב ולנשיא ביידן על עמידתם האיתנה לצד ישראל, והעביר ביקורת חריפה על מועצת הביטחון והאו"ם על שתיקתם אל מול זוועות 7 באוקטובר.

לאחר החלטת מועצת הביטחון היום אמר השגריר ארדן: "אני מודה לארה"ב ולנשיא ביידן על העמידה האיתנה לצד ישראל לאורך המו"מ על ההחלטה והשמירה על הקווים האדומים שהוגדרו. ההחלטה שומרת על הסמכות הבטחונית של ישראל לפקח ולבדוק את הסיוע הנכנס לעזה. מנגד, אסור להתעלם מכך שמועצת הבטחון כגוף לא גינתה עד היום את טבח 7.10. זוהי חרפה שחושפת את חוסר הרלבנטיות של האו"ם בקשר למלחמה בעזה. התמקדות האו"ם רק במנגנוני הסיוע לעזה, היא מיותרת ומנותקת מהמציאות- ישראל ממילא מאפשרת הכנסת סיוע בכל היקף נדרש. האו"ם צריך היה להתמקד במשבר ההומניטארי של החטופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שגרירת ארה"ב באו"ם מצביעה עם צמיד שקיבלה מבת של אחד החטופים בעזה. רויטרס
שגרירת ארה"ב מצביעה כשעל ידה צמיד שקיבלה מבת אחד החטופים בעזה/רויטרס

ארדן הוסיף: "מחדלי האו"ם ב 17 השנים האחרונות אפשרו לחמאס לחפור מנהרות טרור ולייצר טילים ורקטות. ברור שאי אפשר לסמוך על האו"ם לפקח על הסיוע הנכנס".

שגרירת ארצות הברית באו"ם לינדה תומאס-גרינפילד הצביעה על ההחלטה כשהיא עונדת צמיד שקיבלה בשבוע שעבר מבת של אחד החטופים הישראלים ברצועת עזה, עמה נפגשה בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully