וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרת טרור מסועפת - מנקודת מבטו של כלב עוקץ | תיעוד טרם השמדתה

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 20:02

מוצב תת קרקעי רב מפלסי באורך של מאות מטרים אותר בדרום העיר עזה, בו אותרו בין היתר חדרי שהייה ועמדות ירי - ששימשו את חמאס בפעילותו. צה"ל: מעריכים שיש מתחמים נוספים כאלה ברצועה, פועלים לאיתורם

בווידאו: תיעוד ממצלמת כלבי עוקץ מתוך המנהרה/צילום: דו"צ

בשבועות האחרונים פועלים כוחות צה"ל במרחב עיסא בדרום העיר עזה, שבו מבנים רבים ששימשו כמפקדות של חמאס. במהלך הפעילות תקפו לוחמי חטיבת יפתח וכוחות הנדסה מפקדה של הארגון, וחיסלו חוליית מחבלים שניסתה לתקוף את הכוח בקרב פנים אל פנים. בקרבות הושמדו אמצעי לחימה ששימשו לפעילות טרור.

תיעוד פעולות צה"ל במרחב עיסא

בווידאו: תיעוד של פעילות כוחות צה"ל במרחב עיסא/צילום: דו"צ
תצלום אוויר של פירים שנחשפו במרחב עיסא, 22 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צילום אוויר של הפירים במרחב עיסא בדרום העיר עזה/דובר צה"ל

צוות הקרב של חטיבת הצנחנים איתר וחשף כמה פירים שהובילו למנהרה תת קרקעית מסועפת בדרום העיר עזה. לוחמי יחידת יהל"ם ויחידת עוקץ חקרו את תוואי המנהרה מתחת למוצב עיסא. דובר צה"ל מסר כי תוואי המוצב התת קרקעי הוא רב מפלסי, וקומותיו שימשו לפיקוד, שליטה ותנועה בין גזרות שונות, וכן לאחסון ולשהייה. לאחר החקירה, שבוצעה באמצעים טכנלוגיים מגוונים, השמידו הלוחמים את התוואי התת קרקעי.

צה"ל הפיץ תיעוד ממצלמת כלב מיחידת עוקץ של חטיבת המרום, שבו נראית מנהרה באורך מאות מטרים, הכוללת חדרי פיקוד ותקשורת, אולמות שהייה גדולי ממדים, דיפוני בטון ותשתיות מים וחשמל. לוחמי וכלבי היחידה סרקו עד כה עשרות מנהרות, ואיתרו ממצאים המאפשרים את כניסת הכוחות למנהרות. בצה"ל מעריכים שיש עוד מתחמים כאלה ברחבי הרצועה ויש מאמץ לאתר אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully