וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינת ביון איראנית מספקת לחות'ים מידע על כלי שיט בים האדום

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 18:43

בוול סטריט ג'ורנל דווח כי המורדים בתימן מתבססים על המידע בהתקפותיהם על ספינות זרות, שהובילו להקמת כוח ימי בינלאומי בהובלת ארה"ב. לפי הדיווח, וושינגטון לוחצת על ישראל שלא לתקוף בעצמה את החות'ים מחשש להתרחבות המלחמה בעזה

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ספינה של משמרות המהפכה של איראן מספקת למורדים החות'ים בתימן מידע בזמן אמת על תנועות ספינות בים האדום - כך אמרו גורמי ביטחון מערביים ואזוריים לוול סטריט ג'ורנל. לפי הגורמים, באמצעות המידע הזה מצליחים החות'ים לשגר טילים ומל"טים לעבר כלי שיט העוברים דרך מצר באב אל-מנדב, המחבר בין האוקיינוס ההודי לים האדום.

הספינות שחולפות במצר באב אל-מנדב מכבות את מערכות הקשר שלהן כדי להתחמק ממעקב, אך לפי הדיווח, ספינת הביון האיראנית בים האדום מאפשרת למל"טים והטילים של החות'ים לדייק את התקפותיהם.

איראן לא הגיבה לכתבה, אך היא מכחישה שהיא מעורבת בהחלטות של החות'ים או של ארגונים שיעיים חמושים אחרים במזרח התיכון.

דובר של החות'ים אמר כי הם לא זקוקים לסיוע איראני. "זה מוזר לשייך כל דבר לאיראן כאילו שהיה המעצמה החזקה בעולם", אמר. "יש לנו מתקני מודיעין שהוכיחו את עצמם לאורך שנות התוקפנות נגדנו".

מפת הים האדום. ללא, מערכת וואלה!
מפת הים האדום/מערכת וואלה!, ללא

ההתקפות של החות'ים על ספינות בים האדום, שהוא אחד מנתיבי השיט החשובים בעולם, החלו לאחר פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. בתגובה, ארצות הברית הכריזה השבוע על הקמת כוח ימי בינלאומי שמטרתו להגן על ספינות העוברות באזור. אך בינתיים, כמה מחברות הספנות הגדולות בעולם, תאגידי נפט ובעלי ספינות אחרים הפסיקו לשוט בים האדום, מה שהעלה את מחירי הנפט והביטוח.

המעורבות האיראנית הישרה בהתקפות הללו מגבירות את החשש מפני התרחבות המלחמה, שאותה מנסה ארצות הברית למנוע. גורמים אמריקניים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי וושינגטון אמרה לישראל להמתין לתגובה צבאית אמריקנית נגד החות'ים במקום לפעול בעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully