וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא נכלא על רצח שלא ביצע. רק אחרי 48 שנים, הוא יצא לחופשי

גלין סימונס בן ה-70 היה בן 22 כשהורשע בצורה מפוקפקת ברצח של מוכרת באוקלהומה. כעת, בית המשפט קבע שנמנעו ממנו ראיות קריטיות, ותקופת מאסר השווא שלו היא הארוכה בהיסטוריה של ארה"ב: "חיכיתי לזה הרבה זמן". אך על השמחה מעיבה אבחנתו כחולה סרטן. "חתיכת רכבת הרים"

גלין סימונס אחרי שזוכה מרצח בבית משפט באוקלהומה, ארה"ב, 19 בדצמבר 2023. רויטרס
"זה שיעור בחוסן ובעקשנות". סימונס אחרי החלטת בית המשפט לזכות אותו, השבוע/רויטרס

בית משפט במדינת אוקלהומה זיכה מרצח אדם שישב בכלא 48 שנים, שהפכו לתקופת מאסר השווא הארוכה בהיסטוריה של ארצות הברית.

גלין סימונס בן ה-70 שוחרר ביולי אחרי שבית משפט מחוזי מצא שראייה קריטית בתיק לא הועברה לצוות ההגנה שלו. וביום שני השבוע, התובע המחוזי אמר כי אין מספיק ראיות נגדו כדי לקיים משפט חדש. בשל כך, השופטת איימי פלומבו הכריזה עליו חף מפשע.

"בית המשפט הזה קבע על בסיס ראיות ברורות ומשכנעות שהעבירות שבגינן הורשע, נידון ונכלא סימונס לא בוצעו על ידיו", כתבה השופטת בפסיקתה.

"זה שיעור בחוסן ובעקשנות", אמר סימונס לכתבים לאחר ההחלטה. "אל תתנו לאף אחד להגיד לכם שזה לא יכול לקרות, כי זה באמת יכול".

סימונס היה בן 22 כשהוא ונאשם נוסף, דון רוברטס, הורשעו ונידונו למוות ב-1975 על הרצח של קרולין סו רוג'רגס, במהלך שוד בחנות אלכוהול בפרבר של אוקלהומה סיטי שנה קודם לכן. בעקבות הקפאת עונש המוות ברחבי ארצות הברית על ידי בית המשפט העליון, עונשם הופחת למאסר עולם. הוא המשיך לטעון לחפותו, ואמר כי הוא שהה בלואיזיאנה, שבה נולד, בזמן הרצח.

גלין סימונס אחרי בבית משפט באוקלהומה, ארה"ב, 18 באפריל 2023. רויטרס
התובעים לא העבירו את כל הראיות להגנה של סימונס/רויטרס

בית המשפט קבע ביולי כי התובעים לא העבירו את כל הראיות להגנה, כולל עד ראיה שזיהה חשודים אחרים. סימונס ורוברטס הורשע בין היתר בשל עדותה של נערה שנורתה מאחור בראשה. היא הצביעה על כמה גברים אחרים במהלך מסדר הזיהוי ובהמשך סתרה חלקים מעדותה, לפי מאגר הזיכויים הלאומי. רוברטס שוחרר על תנאי כבר ב-2008.

סימונס חייך בזמן שבית המשפט הכריז על חפותו ביום שלישי. הוא אמר לכתבים לאחר מכן כי הוא המתין לרגע הזה "זמן רב מאוד". לדבריו, "אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל יכולה להיות לקיחת אחריות".

עורך דינו, ג'וזף נורווד, אמר כי הוא מאושר מהפסיקה. "המחשבה על להיות כלוא במשך 50 שנה על משהו שאין לך קשר אליו היא אחד הדברים הגרועים ביותר עבור מצבו הנפשי של בן אדם", הוא אמר לרשת BBC.

עם זאת, על החדשות הטובות העיבה האבחנה של סימונס כחולה סרטן מתקדם בכבד. "יש פה ערבוב של רגשות, זכה בחירות שלו, קיבל בחזרה את שמו וטיהר אותו", אמר עורך דינו. הוא הוסיף כי סימונס מגיב טוב לטיפולי הכימותרפיה ומצבו הבריאותי משתפר. "אז זו הייתה חתיכת רכבת הרים".

בינתיים, עמוד שנפתח עבורו ב- GoFundMeאסף קרוב ל-200 אלף דולר שיסייעו לסימונס במחייתו ובטיפול רפואי. לפי החוק באוקלהומה, אסירים שהורשעו על לא עוול בכפם זכאים לפיצויים של עד 175 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully