וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הם מצפים? המדינה לא הגישה בקשה - למעלה מ-100 מחבלים יצאו לחופשי ללא שיקום

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 12:36

בדיקת וואלה! לגופי המדינה הנוגעים במישרין או בעקיפין בנושא האסירים הבטחוניים ששוחררו, מעלה תמונת מצב מדאיגה: לא הוגשה בקשה לשיקום המחבלים - אלו יצאו לחופשי ללא השגחה. בקרב קטינים ממזרח ירושלים, הסיכוי לחזרה לפשיעה גבוה יותר משאר אזורים בארץ

בווידאו: 6 אסירים נמלטו מבית המעצר בחברון הפלסטינית/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
אסירים ביטחוניים משתחררים במזרח ירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אסירים ביטחוניים משתחררים במזרח ירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

למעלה מ-100 אסירים בטחוניים שוחררו במסגרת עסקת השבויים שיצאה לפועל בסוף חודש שעבר, עשרות מהם השתחררו לשכונות בירושלים בהם 31 קטינים - שנכנסו לכלא אחרי שניסו לבצע פיגועים קטלניים.

בעוד שמשרד החינוך החליט להחזיר את הקטינים בהם לספסל הלימודים החל מאמצע חודש ינואר, ובעיריית ירושלים דנים על מתווה ההחזרה ללימודים - מתברר שתנאי השיקום של האסירים ששוחררו כלל לא בהירים.

מבדיקה שנעשתה מול שורת גורמים רשמיים הנוגעים בסוגייה בהם שירות בתי הסוהר, הפרקליטות, משרד הרווחה, עיריית ירושלים והרשות לשיקום האסיר - עולה כי כלל לא הוגשה בקשה ללוות את האסירים המשוחררים בתהליך השחרור והגורמים הרשמיים כלל לא קיבלו הנחייה לפתוח בהליכי שיקום.

בית כלא גלבוע לאחר בריחת אסירים ביטחוניים, 6 בספטמבר 2021. אלי אשכנזי
בית כלא גלבוע לאסירים ביטחוניים/אלי אשכנזי

מעבר לסכנה האפשרית בשחרור לא מבוקר של אסירים בטחוניים לחופשי - קיימת סכנה גדולה יותר היות ומחקרים מראים כי שיעור הרצידיביזם (מועדות לשוב ולבצע עבירה) בקרב קטינים ממזרח ירושלים, בכל הקשור לחזרה לפשיעה, על רקע לאומני ופלילי, גבוה יותר משאר אזורים בארץ. בין היתר בשל הפערים בהיבטי רווחה וחינוך.

כאמור, בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי בעיריית ירושלים מקיימים דיונים קדחתניים על אופן ההחזרה של המחבלים ששוחררו ללימודים, הן מבחינה פדגוגית - כדי להשלים את החומר שפספסו בשנים שהיו בכלא, והן בניסיון למנוע את "הגיבורים" שהם עלולים להצטייר בעיניי חבריהם אחרי שחרורם בחסות ארגון הטרור חמאס.

מהרשות לשיקום האסיר נמסר בתגובה: לשם קבלת מידע אודות שחרור עצורים באמצעות שירות המבחן, יש לפנות למשרד הרווחה והביטחון החברתי. בכל הנוגע לשחרור של אסירים - עד כה לא התקבלה ברש"א פנייה לליווי של אסירים תושבי ישראל אשר השתחררו במסגרת עסקת החטופים. ככל ותתקבל פניה כזו בעתיד, היא תישקל מבחינה מקצועית ומעשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully