וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני ישן על הרצפה": משבר הכליאה בשב"ס נמשך

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 11:24

חשוד בן 55 הוחזק במעצר בכלא מעשיהו, שם נאלץ לישון על הרצפה בניגוד לנהלים וזאת בעקבות משבר מקומות הכליאה בשב"ס. "איתי יש בתא עוד שני עצורים שישנים על הרצפה. מפקדת האגף אמרה בעצמה שהם בתפוסת יתר מעבר לתקן". משב"ס נמסר כי "האירוע המתואר אינו מוכר לנו"

שב"ס: שוחררו 39 אסירות בטחוניות ואסירים בטחוניים קטינים משלושה בתי סוהר/דוברות שב"ס

חשוד בן 55 הוחזק במעצר בכלא מעשיהו, שם נאלץ לישון על הרצפה בניגוד לנהלים וזאת בעקבות משבר מקומות הכליאה בשב"ס. "איתי יש בתא עוד שני עצורים שישנים על הרצפה. מפקדת האגף אמרה בעצמה שהם בתפוסת יתר מעבר לתקן". משב"ס נמסר כי "האירוע המתואר אינו מוכר לנו".

משבר מחסור מקומות הכליאה בשב"ס נמשך. חשוד בן 55 הוחזק במעצר בכלא מעשיהו, שם נאלץ לישון על הרצפה בניגוד לנהלים, וזאת בעקבות משבר מקומות הכליאה בשב"ס. "אני ישן על הרצפה", אמר החשוד בדיון הארכת מעצרו שהתקיים שלשום. "איתי יש בתא עוד שני עצורים שישנים על הרצפה. מפקדת האגף אמרה בעצמה שהם בתפוסת יתר מעבר לתקן. אני רוצה שיטפלו בזה".

החשוד נעצר שלשום על ידי המשטרה לאחר שעל פי החשד הוא גנב תיק בשוק מחנה יהודה בירושלים. החשוד הוחזק במעצר בכלא מעשיהו שליד רמלה שם ישן על הרצפה. בשל מצוקת מקומות הכליאה בשב"ס שהולכת ומחריפה, עצורים רבים נאלצים לשהות בתנאים המנוגדים לנהלי החזקת עצורים.

לאחרונה גם פורסם בוואלה שבעקבות מצוקת המחסור במקומות הכליאה, עצורים מוחזקים בתחנות משטרה בתנאים מחפירים בניגוד לנהלים, ובלא מעט מקרים משוחררים לביתם בהוראת שופטים, לא אחת, בעיצומה של חקירה וחרף המסוכנות הנשקפת מהם.

בעקבות המצוקה במקומות הכליאה, המשטרה נקלעת לקונפליקט: מצד אחד היא אינה יכולה לשחרר את החשודים בגלל החשדות נגדם, ומהצד השני היא אינה יכולה להעביר אותם למתקני כליאה של שב"ס. בסופו של דבר נאלצת המשטרה להחזיק עצורים בתאים בתחנות המשטרה, אך מהלך כזה מהווה הפרה של תנאי המעצר המינימליים שחובה לספק.

משב"ס נמסר: "מראשית מלחמת 'חרבות ברזל' קלט שב"ס אלפי אסירים פלילים וביטחוניים מכלל גופי הביטחון, משכך עלתה מצבת הכליאה והצפיפות בבתי הסוהר באופן משמעותי, ועם זאת תנאי המחייה הם בהתאם לפקודות והנהלים".

"האירוע המתואר אינו מוכר לנו, אך נדגיש כי השלכות מצוקת הכליאה הינן בקשב מתמיד של סגל הארגון, למתן למענה הולם וזאת בהתאם להוראות הדין בכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully