וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלפים בחלונות, ומלכודות בכל פינה: אתגרי הלוחמים שמשתלטים על עזה

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 20:38

רבות דובר על האופן בו פועלים הלוחמים מתוך המבנים באזורים הצפופים ביותר במזרח התיכון, כשהאירוע הטראגי בו נורו 3 חטופים לאחר שזוהו בשוגג כמחבלים מרחף מאז האירוע כעננה מעל כוחותינו. תיעוד חדש מהשטח נותן הצצה למורכבות המתלווה להשתלטות על מבנים בשטח האויב

בוחבוט בלב שג'עאיה/מערכת וואלה!

רבות דובר בשבועות האחרונים על האופן בו פועלים לוחמי צה"ל לאבטח את הכוחות מתוך הבתים הפלסטינים בעומק השטח באזורים הצפופים ביותר במזרח התיכון. ניתוח דרכי הפעולה עלה לאחר האירוע הטראגי בו נהרגו שלושת החטופים על ידי לוחמים מתוך מבנה. הסרטונים הבאים רק ממחישים על אופן ההתנהלות של הכוחות בתוך המבנה וכמה מורכב לאבטח אותו בתצפיות מסביב לשעון ולהבין את המתרחש בחוץ כשברקע נמשכת הלחימה וניתן לשמוע היטב את התקיפות האוויריות, הירי הארטילרי של סוללות התותחנים, לחימת הטנקיסטים וקרבות הירי של לוחמי החי"ר.

כל צוות קרב גדודי משלב בתוכו כוחות חי"ר, שריון, והנדסה וכדי לפעול לאורך זמן בתא שטח מוגדר בעומק שטח אויב, נדרשים הכוחות לאתר מבנים לשהייה ממושכת, אותם הם סורקים מחשש למטעני חבלה או הימצאות מחבלים. לאחר הפעילות ההנדסית והחבלה, משתלטים הלוחמים על החדרים ומקימים עמדות ירי ותצפית כלפי חוץ מקומת הקרקע ועד הקומות העליונות לאורך 24 שעות ומתפצלים למשמרות.

פעילות כוחות אוגדה 36 בשג'אעייה. דובר צה"ל
פעילות כוחות אוגדה 36 בשג'אעייה/דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

בגלל הלחימה המורכבת, העצימות של האירועים, האינטנסיביות ומשך הזמן הארוך (למעלה משבעים ימי הלחימה א.ב) הופכות המשימות למאתגרות מאוד במיוחד שיש מגוון תרחישים מאיימים: חוליות צליפה, חוליות נ"ט, משליכי מטענים או ממלכדי צירים, ניסיונות לבצע פיגוע משיכה בסגנונות שונים, לרוב על ידי בובות חשודות, אזרחים וכו' ובאמצעות רחפני נפץ, כולל יציאה מפירי או בתים הרוסים.

סוגיית הפעילות מתוך הבתים עלתה לאחר האירוע הטראגי בו הרגו לוחמי צה"ל את שלושת החטופים. פרטי התחקיר הראשוני פורסמו בוואלה! ויש לציין כי לדברי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התחקיר מעמיק ועדיין נמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully