וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל קו הבתים נמחק": ממדי ההרס בשג'אעיה מראים - צה"ל מתכנן גבול חדש

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 13:06

תיעודים חדשים מקו הגבול הישראלי מראים את מימדי ההרס הנרחבים בשכונה, לפני ואחרי התמרון הקרקעי של צה"ל. "ההתקפה הזו היא רק בראשיתה והיא תתעצם", אמר קצין בכיר בצה"ל. בנוסף, מתחילות ההכנות למכשול החדש והעמקת הלחימה באזורים חדשים

בוחבוט בלב שג'עאיה/מערכת וואלה!

אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן, הגבירה הלילה (שישי) את השליטה במרחב שכונת א-תופאח ממנה שוגרו מרבית הרקטות לעבר ישראל בחודש האחרון. הכוחות יצאו להתקפות על מרכזי פיקוד ושליטה של גדוד חמאס במרחב, והחלו לחשוף פירים. לדברי קצין בכיר בצה"ל, "ההתקפה הזו היא רק בראשיתה והיא תתעצם".

לדברי הקצין הבכיר, בשכונת שג'אעיה מבוצעת פעילות יסודית ומעמיקה להרס תשתיות הטרור של הגדוד המקומי בזרוע הצבאית של חמאס, החל מקו בתים ראשון שפונה לעבר נחל עוז, כפר עזה ומאחוריהם לעבר סעד. "מי שיעמוד על קו הגבול לא יוכל לזהות את שג'אעיה בגלל הרס תשתיות הטרור", הסביר הקצין הבכיר. "אותו דבר גם בבית חנון והפעילות להרס תשתיות לא הסתיימה. המציאות מדברת בעד עצמה".

שג'אעיה מפוצלת, 22 בדצמבר 2023. אמיר בוחבוט, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שג'אעיה - לפני ואחרי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אמיר בוחבוט

הקצינים בשטח הסבירו שכל בית, מבנה ומפעל שנהרסו במרחב קו הבתים הראשון בפרט בשג'אעיה, בבית חנון ובעומק השטח היו תגובה לכך שפעלו משם מחבלים או פעלה משם תשתית טרור בחסות אזרחים. עמדות תצפית, חמ"לים, עמדות שיגור נ"טֿ, מחסני נשק, עמדות צלפים, אתרי שיגור רקטות, או שהמחבל הגיע אל המבנה כדי לירות ממנו על כוחות צה"ל או להשליך על מטעני חבלה, הם רק חלק מהפעילויות שיצאו מאותם אזורים. יצוין, אתמול בעת כניסת לוחמי חטיבת המילואים יפתח בפיקודו של אל"מ נדב מייסלס, הושלכו מטעני חבלה על הכוחות ממבנים שונים וצה"ל תקף אותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קו הגבול שג'אעיה, 22 בדצמבר 2023. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
שג'אעיה מקו הגבול/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט
קו הגבול שג'אעיה, 22 בדצמבר 2023. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה
שג'אעיה מקו הגבול/מערכת וואלה, אמיר בוחבוט

במקביל להרס המבנים במרחב המפריד בין שכונות שג'אעיה והעיירה בית חנון ובהמשך גם אזורים נוספים, מתקיימת פעילות הנדסית נרחבת של כוחות פיקוד הדרום בהקמת "מרחב חיץ" בין רצועת עזה לקו הגבול. לאחר מכן ישקמו הכוחות את המכשול הקיים, ובמקביל יוקמו רכיבי מכשול חדש, רב שכבתי שימנע התקפות יבשתיות לצד החומה התת קרקעית שהוכיחה את עצמה בבלימת חדירת מנהרות.

בהתאם להחלטה שמתגבשת בימים אלו, בין קו הבתים הראשון ברצועת עזה למכשול על קו הגבול הישראלי, תפעל בשנת 2024 אוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם במטרה לבצע התקפות בתצורות שונות על קני טרור ופעילות חבלנית עוינת, או כוונות עתידיות להקים תשתיות טרור חדשות. לפי התכנון יש כוונה להקצות משאבים חריגים לצורכי התקפה אגרסיבית כולל בעומק השטח.

סג'אעיה לפני, 22 בדצמבר 2023. אמיר בוחבוט, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שג'אעיה לפני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אמיר בוחבוט

יחד עם זאת הבהיר הקצין הבכיר כי "המלחמה היא רחוקה מלהסתיים", אך כעת הלוחמים מביאים הישגים לקראת המשך התמרון. "אנחנו בשלב עוצמתי, נשתדל שיהיה הכי ארוך שניתן ואחר כך הפגיעה בדרגי החמאס השונים תימשך ברצף, ללא הפסקות", אמר הקצין. "יש תוכניות להמשך התמרון, הכוחות הלוחמים מביאים הישגים דרמטיים. "המטרה היא להמשיך ללחוץ ולפעול במקומות שלא פעלנו קודם לכן, כל הזמן לבנות את הצעד והכלים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully