וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים בעזה עלה ליותר מ-20 אלף - 1% מאוכלוסיית הרצועה

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 13:44

משרד הבריאות המקומי הנשלט על ידי חמאס אינו מבדיל בין אזרחים לחמושים, אך הנתונים אחרי עשרה שבועות של מלחמה מעידים על היקף ההרס האדיר. יותר מ-80% מקרב 2.2 מיליון התושבים נעקרו מבתיהם, וכחצי מיליון איש סובלים מתנאי רעב

הרס בבית לאהיה בצפון רצועת עזה/מעריב

יותר מ-20 אלף פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר - כך אמרו היום (שישי) רשויות הבריאות המקומיות, הנשלטות על ידי חמאס ואינן מבחינות בין אזרחים לבין חמושים.

מניין ההרוגים - כ-1% מאוכלוסיית הרצועה לפני המלחמה - משקף את ההרס הכבד שהיא הביאה אל תושבי עזה. כ-80% מהם נעקרו מבתיהם במהלך שבעת השבועות שבהם מתחוללת הלחימה הקשה ביותר אי-פעם בין צה"ל לחמאס, שפרצה בעקבות המתקפה של 7 באוקטובר שבה נרצחו כ-1,300 ישראלים, רובם אזרחים.

בנוסף לכך, לפי נתוני האו"ם, כחצי מיליון מתושבי הרצועה עומדים בפני תנאי רעב, בשל המחסור הכבד במזון.

צה"ל מדגיש כי הוא לא תוקף במכוון יעדים אזרחיים, ומאשים את חמאס בשימוש בתושבים כמגנים אנושיים. ארגוני הטרור בעזה אף משגרים רקטות מאזורים מאוכלסים וסמוכים לבתי חולים ובתי ספר.

גופות של הרוגים מתקיפות ישראליות מונחות בבית החולים א-נאסר בחאן יונס, רצועת עזה, 20 בדצמבר 2023. רויטרס
גופות של הרוגים מתקיפות חיל האוויר בבית החולים א-נאסר בחאן יונס/רויטרס

הלחימה בעזה התרחבה היום לאזור נוסף, כשצה"ל הורה לתושבים במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה להתפנות מבתיהם. עד עתה התרכזו הקרבות בחלקים הצפוניים והדרומיים של הרצועה, שהפכו לעיי חורבות.

החרפת המשבר ההומניטרי מגבירה את הקריאות בקהילה הבינלאומית לעצירת הלחימה, אך ארצות הברית תומכת בעמדתה של ישראל המתנגדת להפסקת אש פרט להפוגות הומניטריות לטובת שחרור חטופים נוספים. עם זאת, חמאס הקשיח את עמדותיו, לפחות בפומבי, ומצהיר כי לא יהיו עסקאות חדשות עד שהמלחמה תסתיים.

אתמול נמשכו השיחות בניסיון להימנע מווטו אמריקני על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שגובשה על ידי איחוד האמירויות, שתדרוש מישראל ומחמאס לאפשר "שימוש בכל נתיבי היבשה, הים והאוויר אל עזה כולה ולכל אורכה" לטובת משלוחי סיוע הומניטרי.

הלילה, לאחר שבועות של שיחות והצבעה שנדחתה במשך ימים, נדחתה שוב ההצבעה במועצת הביטחון להיום, אף שארצות הברית אמרה כי היא תוכל לתמוך בהצעה המתוקנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully