וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הביטחון של האו"ם תצביע היום על החלטה שקוראת להגדיל את הסיוע ההומניטארי לעזה

עודכן לאחרונה: 22.12.2023 / 5:26

אחרי מו"מ ממשוך וכמה דחיות הגיעו ארה"ב ואיחוד האמירויות לפשרה שתאפשר הצבעה ללא וטו אמריקני. סעיפים בנוסח ההחלטה שקראו להפסקת אש מיידית ולהקמת מנגנון של האו"ם שיפקח על הכנסת הסיוע לעזה ללא מעורבות ישראל נמחקו

גלעד ארדן מציג באו"ם את מספר הטלפון של סינואר/ללא

לאחר משא ומתן של כמה ימים, ארצות הברית ואיחוד האמירויות הגיעו הלילה (שישי) לנוסח מוסכם של טיוטת הצעת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להגדלת הסיוע ההומניטארי לרצועת עזה. זאת לאחר ששונו בנוסח זה חלקים המתייחסים לחטופים בעזה.

בנוסח החדש של הטיטה שונו שתי פסקאות להן התנגדו ישראל וארצות הברית. הפסקה הראשונה כללה קריאה להשהייה מיידית של מעשי האיבה בעזה. המשפט הזה אינו מופיע בנוסח החדש. בנוסף הוסרה מהטיוטה פסקה שקראה להקמת מנגנון פיקוח של האו"ם, שיהיה אחראי על כל הכנסת הסיוע ההומניטארי לעזה ללא פיקוח ישראלי.

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, עיבוד תמונה
מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022/עיבוד תמונה, Mike Segar

כמו כן, בלחץ ארצות הברית, התווספה להצעת ההחלטה פסקה שקוראת לשחרור והשבתם של החטופים הישראלים בשבי החמאס. ההצבעה על הצעת ההחלטה צפויה להתקיים ביום שישי אחר הצהריים לפי שעון ישראל.

שגרירת ארה"ב באו"ם לינדה תומאס גרינפילד אמרה הלילה כי "הנוסח עליו הושגה הסכמה הינו כזה הארצות הברית תוכל לתמוך בו". עם זאת, היא סירבה לומר האם ארצות הברית תצביע בעד או תימנע. היא אמרה כי נוסח ההחלטה לא רוכך וטענה כי מדובר בהחלטה חזקה שתסייע להגדלת הסיוע ההומניטארי לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully