וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת הרווארד ממשיכה להסתבך: הקונגרס חוקר טענות לגניבה ספרותית

קלודין גיי, שזכתה לביקורת רבה על מאבקה באנטישמיות בקמפוס, נקלעה לשערורייה חדשה אחרי שנחשפו כמה מקרים של פלגיאט, כולל בעבודת הדוקטורט שלה. ועדת החינוך בבית הנבחרים דורשת מהאוניברסיטה לספק לה את ממצאי הבדיקה של גיי, שקבעה כי היא "לא הפרה את הסטנדרט האקדמי"

נשיאת אוניברסיטת הארוורד, קלודין גיי, 25 במאי 2023. רויטרס
התנצלה על תשובותיה בשימוע בקונגרס. נשיאת הארוורד קלודין גיי/רויטרס

ועדה של הקונגרס האמריקני הודיעה אתמול (רביעי) כי היא חוקרת טענות לגניבה ספרותית של נשיאת הרווארד, קלודין גיי. הוועדה לחינוך בבית הנבחרים, בהנהגת הרפובליקנים, פירטה את תוכניותיה להרחבת הפיקוח על טיפולה של ד"ר גיי באנטישמיות בקמפוס של הרווארד, והחקירה תבדוק גם אם הסטודנטים וחברי הסגל עומדים באותו סטנדרט אקדמי.

יו"ר הוועדה, וירג'יניה פוקס הרפובליקנית, שלחה אתמול מכתב ליו"ר מועצת המנהלים של הרווארד והביעה חשש שהמוסד היוקרתי מפר את אמון הציבור. "החשש שלנו הוא שהסטנדרטים אינם מיושמים בעקביות, והתוצאה היא כללים שונים עבור חברים שונים בקהילה האקדמית", אמרה.

הרווארד הוא מוסד פרטי שמקבל מאות מיליוני דולרים של מימון ציבורי מדי שנה, והוא מחזיק בנכסים בשווי 50 מיליארד דולר. מועצת המנהלים של האוניברסיטה הודיעה בשבוע שעבר כי היא בדקה את ההיסטוריה האקדמית של גיי ומצאה "מקרים של ציטוט לקוי". עם זאת, היא הוסיפה כי היא לא הפרה "סטנדרטים של התנהגות בלתי הולמת במחקר".

במכתב שנשלח מהקונגרס, האוניברסיטה נדרשת להגיש מסמכים ותכתובות הקשורים לחקירת הפלגיאט של גיי, כמו גם רשימה של כל הצעדים המשמעתיים האקדמיים שננקטו נגד חברי סגל או סטודנטים בהרווארד מאז 2019. הוועדה ביקשה שהדירקטוריון ישיב לה עד 29 בדצמבר.

"אם אוניברסיטה מוכנה להפנות את מבטה ולא להטיל אחריות על חברי סגל על התנהגות לא ישרה מבחינה אקדמית, היא מוזילה את תפקידה ואת ערך החינוך שלה", אמרה פוקס. מועצת המנהלים של הרווארד אמרה כי נודע לה על האשמות בגניבה ספרותית נגד ד"ר גיי באוקטובר, אך היא לא מצאה הפרה של המדיניות של הרווארד.

דיווחים שפורסמו בימים האחרונים ב-CNN וב-Free Beacon העלו מקרים נוספים של גניבה ספרותית. זה כולל את עבודת הדוקטורט שלה משנת 1997, שבה היא העתיקה לכאורה פסקה שלמה, כמעט מילה במילה - כולל את מילות התודה - ממאמר שפורסם שנה קודם לכן. לפי Free Beacon, הוא מצא לפחות 29 מקרים של גניבה ספרותית.

הטענות לפלגיאט של גיי מצטרפות לסערה שקמה בעקבות עדותה החודש בפני אותה ועדה בקונגרס, החוקרת את הטיפול של הארוורד ואוניברסיטאות בולטות אחרות באנטישמיות בקמפוסים שלהן.

היא ונשיאותיהן של אוניברסיטת פנסילבניה ו-MIT סירבו לומר חד-משמעתית באותו שימוע אם קריאות לרצח עם של יהודים מהוות הפרה של כללי ההתנהגות במוסדות שבראשם הן עומדות. הן התחמקו מתשובה ברורה ואמרו כי זה "תלוי הקשר", והופעתן הובילה לביקורת חריפה כלפיהן בארצות הברית וגם בישראל ולקריאות להתפטרותן.

בעקבות הזעם הציבורי, גיי הבהירה את דבריה והתנצלה עליהם בריאיון לביטאון הסטודנטים של הקמפוס, וזכתה לאמון מחודש מצד הוועד המנהל של הארוורד, שסירב לפטר אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully