וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הפועלים הפלסטינים ביו"ש: איך חתימה אחת קטנה טלטלה את מועצת שומרון

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 18:19

מסמכים שהגיעו לידי וואלה! חושפים שרוב הבקשות להחזרת הפועלים הפלסטינים שהוגשו לידי צה"ל הגישו ממעסיקים מאזור מועצת שומרון. לבקשות אף צורפו חתימת קב"ט במועצה, למרות ההצהרות של העומד בראשה על התנגדותו לכך. המועצה בתגובה: "המסמך אינו בקשה לתוספת פועלים"

בווידאו: אסון באתר בנייה בר"ג- פיגומים קרסו, שני פועלים נהרגו ושניים לכודים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי שראשי רשויות ביהודה ושומרון הכחישו את הדיווח אתמול (רביעי) לפיו הם ביקשו להכניס פועלים פלסטינים ליישובים, כעת מתברר כי מתוך מאות הבקשות שהוגשו בשבועות האחרונים לידי צה''ל להחזרת פועלים לענפי הבנייה, תעשייה ומסחר - חלק לא קטן מהם הוגשו על ידי מעסיקים מאזור מועצת שומרון. לבקשות צורפו חתימת קב"ט המועצה, שבראשותה עומד יוסי דגן, אחד מהמתנגדים הבולטים להכנסת פועלים פלסטינים.

ממסמכים שהגיעו לידי וואלה!, תחת הכותרת "הזמנת תושב אנטומיה לעבודה באיו"ש" לעבודה במפעלים באזור התעשייה ברקן בשומרון, מתנוססת חתימתו של קב"ט מטעם מועצת שומרון. אישורים אלו נחתמו כבר בחודש שעבר.

יוסי דגן. ראובן קסטרו
הקב"ט פעל על דעת עצמו? יוסי דגן/ראובן קסטרו

התנגדות התושבים ביהודה ושומרון לכניסת פועלים פלסטינים, נוכח הטבח בעוטף עזה, הציב את ראשי הרשויות בסיטואציה לא פשוטה. מחד, רצון לא להתעמת עם דרישת התושבים וחששותיהם, ומאידך השבתה כמעט מוחלטת של ענפי הבנייה, התעשייה והמסחר המבוססים ברובם על כוח אדם פלסטיני.

עד כה, מתוך 40 אלף פועלים פלסטינים אושרה כניסתם של כ-8,000 פועלים בלבד, תוך הצבת נהלי אבטחה מחמירים למעסיקים.

בהודעת ההכחשה שהוציאו אתמול ראשי המועצות שלמה נאמן מגוש עציון, יוסי דגן משומרון וישראל גנץ מבנימין, נכתב כי "לתדהמתנו, ראינו דיווחים כאילו לבקשתנו אושרה הכנסת פועלים לעבודה ביישובים או בתחומי הקו הירוק. לא היה ולא נברא! אנחנו דורשים מפיקוד מרכז להסביר מדוע יוצאים דיווחים כוזבים בנושא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

תגובת המועצה האזורית שומרון

"כמובן שזו מניפולציה מביכה של פיקוד מרכז, מאוד מצער שפיקוד מרכז נוקט במניפולציות שקופות במקום למלא את חובתו, לקיים הידברות כמו שותפים ולחזק את אמון הציבור ותחושת הביטחון.

המסמך המדובר כלל איננו מהווה בקשה לתוספת פועלים, אלא חתימה פורמלית של רכז הבטחון - אישור טכני שהוא מחוייב על ידי הפיקוד לרשום בטופס הגשת בקשת המפעלים להכנסת פועלים - לאחר ההחלטה החד צדדית והחמורה של פיקוד המרכז להכניס את הפועלים לאיזור התעשייה, ללא מינימום של הדברות סבירה ותיאום עם הרשויות.

הדבר דומה לפניה של דוברות פיקוד המרכז עם תמונה של אותו רכז ביטחון הבודק ביטחונית את הפועלים בכניסה - כהוכחה לרצון המועצה להכניס אותם.

המועצה היא גוף שומר חוק, וגם אם פיקוד המרכז החליט חד-צדדית להכניס פועלים, היא מחוייבת למלא את ההנחיות, ובאותה המידה אנו מחויבים להתריע ולמחות על ההחלטות החד צדדיות של פיקוד המרכז, המסכנות את הביטחון ופוגעות באמון הציבור.

אנו דורשים כי ההחלטות הבאות תתקבלנה בקבינט כפי שמתקבלות לגבי כל הארץ, ובוודאי שלא יהיה הבדל בין הכללים בערי וישובי הקו הירוק וערי וישובי יהודה ושומרון. יש לנו אותו דם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully