וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישוחררו מילואימניקים, ביסוס רצועת ביטחון ותקיפות ממוקדות: בצה"ל מתכוננים לשלב הבא

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 20:40

ביום ה-73 ללחימה בעזה, וכחודשיים אחרי תחילת התמרון הקרקעי, צה"ל טיהר חלקים משמעותיים מרצועת עזה והכריע רבים מגדודי חמאס. כעת הדרג המדיני שוקל לעבור לשלב ג' של הלחימה - פשיטות ממוקדות מרצועת ביטחון שתוקם בשטח הרצועה

בווידאו: פעילות יחידת דובדבן ופקודת הפיצוץ שהוקדשה לנופלים על ידי מפקד הפלוגה, רב סרן מ׳/דובר צה"ל

הדרג המדיני ומערכת הביטחון שוקלים את המעבר משלב ב' של הלחימה ברצועת עזה לשלב ג'. שלב ב', בו אנחנו נמצאים כעת, כולל תמרון קרקעי, תמרון אווירי, סיוע באש כבדה, סיכולים ממוקדים ונוכחות של ארבע אוגדות ברצועת עזה.

לכל העדכונים על המלחמה

במסגרת המעבר הצפוי לשלב ג', צה"ל צפוי להכריז על הכרעה של רבים מגדודי חמאס ולשחרר חלק מכוחות המילואים. צה"ל ייערך מחדש ברצועת ביטחון שתוקם בתוך השטח הפלסטיני, ממנו יצאו לפשיטות אל תוך הרצועה בהתאם לצורך. כוח צה"ל צפוי להמשיך ולפעול בחאן יונס עד להכרעת חטיבת חאן יונס ופירוק תשתיות הטרור במרחב.

בפני צה"ל עומדות שתי אפשרויות ליישום שלב ג'. האופציה הראשונה היא שכל הכוחות יצאו מערי הרצועה, ייערכו ברצועת ביטחון וממנה יצאו למבצעים ממוקדים. אפשרות נוספת היא יציאה חלקית מהרצועה במסגרתה חלק מהכוחות נשארים במחנות המרכז ובחאן יונס, משמידים תשתיות טרור וממשיכים במאמץ לשחרור חטופים.

כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

בשלב הזה

אוגדה 252 סיימה את תפקידה במלחמה העצימה והוחלפה על ידי אוגדה 99 שממלאת תפקיד לחימה באזור מחנות המרכז וחאן יונס.

אוגדה 162 החלה להילחם לפני כיומיים באזור דראג' תופאח נגד מוקדי שיגור וגדוד הזרוע הצבאית של חמאס. האוגדה נלחמת גם במרחב ג'אבליה. לא צפוי שהלחימה בדראג' תופאח, שהתחילה לפני זמן כה קצר, תופסק בקרוב.

אוגדה 36 ממשיכה להילחם בשכונת שג'אעיה כדי להכריע גדוד של הזרוע הצבאית. על פי הערכה, האוגדה תכריז על הכרעה ביומיים הקרוב.

אוגדה 98 ממשיכה להילחם בחאן יונס כדי לאתר את מרכזי הכובד של חמאס, וממשיכה את החיפוש אחר חטופים. האוגדה טרם הכריעה את חטיבת חאן יונס, ולכן סביר להניח שתמשיך להילחם מתוך השטח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

המעבר לשלב ג' עוד לא יצא לפועל, אך כעת מסתמן כי צה"ל יבחר באופציה השניה ליישומו. כשיחל שלב ג' אוגדות 36,162 ו-99 ישחררו חיילי מילואים רבים, יערכו על רצועת ביטחון מחודשת ויתכוננו מתקפות ממוקדות. בשלב מאוחר יותר, שלושת האוגדות ייצאו לחלוטין ויאפשרו לאוגדה 99 לקחת אחריות על רצועת ביטחון בסיוע מפקדת מודיעין מיוחדת ובלווי צוותי קרב חטיבתיים סדירים. אוגדה 98 מיועדת להמשיך ולהילחם בחאן יונס עד להכרעת חטיבת הטרור במרחב ואיתור מקום מסתורם של בכירי חמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully