וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשמטה לנו הלסת": בזמן שישראל חשבה שחמאס בכיס שלה, הארגון ידע עליה הכל

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 15:59

המחבלים הצליחו למפות את מיקום היישובים והבסיסים, ואף זיהו היכן האבטחה רופפת. אצל חלקם נמצא סרטון של חדר שרתים ובונקר של יחידה מסווגת באמ"ן, כולל סימון מחשבים ספציפיים שאותם התכוונו לגנוב. "הם ידעו בדיוק מה הם מחפשים, יש סיכוי שאיראן סיפקה להם הכוונה"

בווידאו: חקירות מחבלי חמאס/צילום: דוברות שב"כ ומשטרה

חקירות מחבלי נוח'בה, ואנשי איסוף מסמכים ושלל טכני של חמאס מעלות תמונה קודרת על יכולת איסוף וניתוח המודיעין של הארגון. בחקירות, שנערכות על ידי יחידה 504 של אגף המודיעין, עולה כי ארגון חמאס הכין תשתית מודיעינית ענפה לקראת מתקפת ה-7 באוקטובר שכללה דוחות מפורטים על פעילות צה"ל בסיסים ובמוצבים שונים בארץ.

לפי מקור צבאי, חמאס הצליח למפות את מיקום היישובים, המחנות הצבאיים, מוצבים, תשתיות הצבא וגם לאמן ולמקד את מחבלי הנוח'בה על נקודות התורפה של כל אותם האתרים. מחבלי הנוחב'ה פלשו לישראל כשהם יודעים בדיוק היכן נמצא מרחב שלא נמצא תחת שמירה הדוקה, איפה ישנן בעיות תצפית וכיסוי באש, היכן נמצאים חדרי האוכל, חדרי השינה, וכו'. אותו מקור צבאי טוען, כי מחבלי חמאס ידעו על נקודות תורפה ביטחוניות של בסיס המרוחק קילומטרים רבים מהגבול.

חמ״ל תצפיות אוגדה 210 על גבול סוריה-ישראל. דובר צה"ל
חמ״ל תצפיות אוגדה 210 על גבול סוריה-ישראל/דובר צה"ל

מקור צבאי נוסף מספר כי כמה מחבלי נוח'בה החזיקו בסרטון של חדר השרתים והבונקר של יחידה באמ"ן אליה התכוונו להגיע. בסרטון סומנו מחשבים ספציפיים שעל המחבלים היה לקחת מחדר השרתים. בצה"ל מחזיקים בהערכה גסה לפיה המידע אודות אותם המחשבים הגיע למחבלים בהכוונה איראנית.

"רמת הבקיאות שלהם לגבי אותו בסיס מודיעין בנגב המערבי שמטה לי את הלסת, הם ידעו בדיוק מה הם רוצים להשיג", הסביר אחד מהמקורות הצבאיים. "מדהים להבין מה הייתה רמת ההכוונה שלהם לפני המלחמה. זה יכול להיות תוצר של הרבה סיבות".

עוד עלה בחקירה כי מחבלי הנוח'בה קיבלו הנחיות ברורות להצמיד אמצעים טכנולוגיים בין האנטנות לקווי התקשורת של צה"ל ברחבי אוגדת עזה. מקורות צבאיים טענו כי ככל הנראה, חמאס התכוון לבצע האזנות למערכות הקשר המוצפנות של אוגדת עזה והכוחות בגזרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, 21 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

גורמים בצה"ל מתחו ביקורת חריפה על קריסת תפיסת ההגנה של בסיסים ומוצבים הסמוכים לגבולות המדינה. סימנים לקריסה הם מוצאים, בין השאר, בפיגוע שאירע ביוני האחרון בגבול מצרים, שבו שוטר מצרי אחד פרץ את ההגנות של צה"ל והרג את סמ"ר אורי יצחק אילוז, סמל ליה בן־נון וסמ"ר אוהד דהן. לפי הערכות, תחום ההגנה ואבטחת המידע בצה"ל יעבור בשנה הקרובה שינוי יסודי, שיחייב את הצבא לחשב מסלול מחדש ולשנות מהיסוד את דרכי התנהלותו גם בסוגיה זו.

בתוך כך, הוחלט באמ"ן להטמיע כבר עכשיו לקחים ראשוניים ביניהם תגבור רמת האבטחה של מבנים הנמצאים במרחק משמעותי מהגבול. עוד הוחלט לבחון מחדש את מערך האבטחה וההגנה על קרית המודיעין של אמ"ן בצומת ליקית הנבנית בימים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully