וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבוע, משרד הבריאות מאשר: ילד מת מכלבת

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 16:50

כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, הילד ננשך על ידי כלב משוטט בבקעת הירדן בתחילת אוקטובר, ולא חוסן אחרי שננשך. רק אחרי שהחלו להופיע התסמינים וכשמצבו הידרדר, הוא אושפז בבית החולים ומת. כיום מתועדים 44 מקרי כלבת בישראל; ב-2022 נמצאו 29 מקרים

משרד הבריאות אישר היום (רביעי) כי ילד מת מכלבת - כשבוע לאחר שהמידע פורסם לראשונה בוואלה!. הילד הפלסטיני ננשך בבקעת הירדן בתחילת אוקטובר על ידי כלב משוטט ולא חוסן אחרי שננשך. רק אחרי שהחלו להופיע התסמינים וכשמצבו הדרדר, הוא אושפז בבית החולים ברפידיה ומת. השבוע נוספו שני מקרי כלבת ל-44 המקרים המתועדים כעת בישראל, עלייה גדולה בהשוואה ל-2022, שבה נמצאו 29 מקרים.

כלבת היא מחלה נוירולוגית קטלנית עם שיעור תמותה של 100% גם לאדם וגם לבעלי חיים. הנגיף פוגע בכל היונקים, ומועבר ברוק, בעיקר על ידי נשיכה. הנגיף מועבר לאנשים גם באמצעות שריטה או ליקוק ריריות. את המחלה ניתן למנוע בבעלי חיים בחיסון הניתן מבעוד מועד, ובבני אדם באמצעות סדרת זריקות חיסון הניתנות לאחר חשיפה לנגיף ומגינות מפני התפתחות הכלבת.

הפעם האחרונה בה מתה אישה בישראל מהנגיף הקטלני הייתה בשנת 2002. לפני כן, בשנת 1997 מתו בישראל שלושה בני אדם מכלבת, בהם גם חייל. לפני שבוע נמצאו בצפון המדינה מספר חיות נגועות בכלבת. המקרה האחרון היה ביום רביעי שעבר: תן נגוע בכלבת נמצא במטע שקדים של קיבוץ עין חרוד מאוחד.

משרד הבריאות. נתי שוחט, פלאש 90
משרד הבריאות/פלאש 90, נתי שוחט

כמעט כל מקרי הכלבת בישראל נמצאים בצפון, באזור הגלבוע - עמק המעיינות עד הגליל והגולן. ברישומי השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות מקרה כלבת ייכנס לרשימה רק לאחר שהחיה החשודה במחלה הקטלנית נתפסה, נשלחה לבדיקה במעבדת הכלבת של המכון הווטרינרי, והבדיקה העלתה כי אכן הייתה נגועה. לפיכך, במידה ולחיה התוקפת, לרוב תן או כלב, תהיה התנהגות אופיינית לחיה הנגועה במחלת הכלבת - היא לא תיכנס למניין המקרים אלא אם תיתפס החיה. כלומר למעשה ודאי שמספר המקרים האמיתי גדול יותר מהכמות המדווחת למשרד החקלאות.

מאז החלה המלחמה בעזה, מתפרסמים מדי פעם סיפורים של חיילים המביאים איתם מעזה לישראל כלבים וחתולים. בנוסף לכך, הרס הגדר שהקיפה את רצועת עזה מאפשרת מעבר בעלי חיים משוטטים לתוך ישראל. סביר להניח שמרבית החיות שמגיעות מעזה אינן מחוסנות בחיסון נגד כלבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully