וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה חמאס קיצצו לחטופים את שפמיהם? "מחייבים אותם להיראות כמו מוסלמים"

עודכן לאחרונה: 20.12.2023 / 14:29

בסרטון החטופים שפרסם חמאס השבוע בלטה העובדה כי שלושתם הושארו עם זקן בלבד. "חמאס רוצה להראות שמבחינתו החטופים תחת חסות האסלאם", הסביר פרופ' בועז גנור, לשעבר יועץ לוחמה בטרור למשרד רה"מ. "זה מנוגד לערכי האסלאם, לא קשור לדת", טוען מנגד מנהל בתי הדין השרעים

בווידאו: משפחות החטופים בשער הקריה בדרישה למתווה ישראלי לשחרור החטופים/ניב אהרונסון

בסרטון שפרסם חמאס ביום שני, בו מופיעים החטופים יורם מצגר, חיים פרי ועמירם קופר, בולט כי לשלושתם קיצצו את השפמים, והשאירו אותם עם זקן בלבד. "המראה המוסלמי משרת את המטרה של חמאס, להראות שמבחינתם החטופים נמצאים תחת חסות האסלאם, ולכן הם מחייבים אותם להיראות כמו מוסלמים", הסביר פרופ' בועז גנור, נשיא אוניברסיטת רייכמן, לשעבר יועץ לוחמה בטרור למשרד ראש הממשלה והמטה ללוט"ר במועצה לביטחון לאומי.

גנור, שגם ייעץ לראש הממשלה בנימין נתניהו בעת כתיבת סיפרו "מלחמה בטרור", המשיך: "זה הכול במסגרת המניפולציות שהם עושים על ישראל להתקדם לקראת עסקה. אנחנו רואים שהמניפולציה חשובה להם, כי היו ארגוני טרור בעבר כמו חיזבאללה וגם חמאס שדרשו מחיר תמורת אות חיים, ופה לכאורה הם נתנו את זה ללא מחיר. המסר בסרטון הזה ובמראה הזה הוא לא רק לציבור הישראלי אלא גם לצריכה פנימית שלהם, להראות את כוחו של האסלאם לכפות על כופרים את דרכי ההתנהגות שלהם".

סרטון בו נראים 3 חטופים ישראליים בשבי חמאס. 18.12.23. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סרטון בו נראים 3 חטופים ישראליים בשבי חמאס. 18.12.23/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"כואב לי שהם עשו את זה", טען מנגד איאד זחאלקה, מנהל בתי הדין השרעים, והסביר כי לטענתו - חמאס פועלים בניגוד לערכי דת האסלאם. "אלה אנשים שלא מתנהלים על פי ערכי הדת. לא יודע מה הם ניסו לעשות כי זה לא קשור לדת ולא קשור לאסלאם. כל המעשה שהם עשו לדעתי הוא מנוגד לערכי דת האסלאם, מנוגד למצוות דת האסלאם, מנוגד לדינים של דת האסלאם. זה לדעתי קשור למעשה שהם עשו שלדעתי הוא מנוגד לדת. הטבח, השבויים, החטופים, כל זה לא מן הדת, אלא מנוגד לדת".

ד"ר מרדכי קידר מאוניברסיטת בר אילן הצטרף גם לטענה כי מדובר בניסיון של חמאס לכפות על החטופים את האסלאם. "זה מסר מוטמע עם רמז עבה, תזדרזו, כי הם בדרך להיות מוסלמים כמונו, להיות חלק מאיתנו", אמר, והסביר כי באחד הגרסאות באסלאם הנביא מוחמד היה מגדל את זקנו אבל את שפמו היה מגלח. "על פי הקוראן, כל בני האדם נולדו מוסלמים והוריהם קלקלו אותם. 'איסלום' הגברים הישראלים הוא החזרתם למקור האסלאמי שלהם".

בסרטון ששוחרר שלשום, מתייחסים החטופים למחלותיהם הכרוניות וכן לחלקם בהקמת מדינת ישראל - תחת הבקשה לשחררם ועל רקע השיר "אל תשליכוני לעת זקנה". שלושת החטופים הינם תושבי ניר עוז. יורם מצגר בן ה-80 שעבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך, הינו חבר יקב הקיבוץ. הוא אב לשלושה בנים וסב לשבעה נכדים. אשתו, תמי מצגר בת ה-78, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה במסגרת הפעימה החמישית לשחרור חטופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חיים פרי בן ה-79 הוא יזם ופעיל שלום שתרם בפעילותו לפיתוח תחום התרבות והאמנות בנגב המערבי. הוא אב לחמישה ילדים וסב ל-13 נכדים. אשתו, אסנת, היא יו"ר דירקטוריון הקיבוץ שניצלה מהטבח לאחר שלדבריה בעלה הציל את חייה באירועי הטרור של 7 באוקטובר. עמירם קופר בן ה-85, ממקימי הקיבוץ, הינו כלכלן ומשורר. הוא אב לשלושה ילדים וסב לתשעה נכדים. אשתו, נורית בת ה-79, נחטפה אף היא לעזה ושוחררה בסוף חודש אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully