וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוטט את ענף המחזור במדינה": הוארך מעצרו של בעל חברת משקאות גדולה שחשוד בהונאה של מיליונים

עודכן לאחרונה: 21.12.2023 / 11:12

איש עסקים תושב הצפון, בעל חברת משקאות מוכרת, חשוד במרמה ועבירות מס כלפי המשרד להגנת הסביבה בשווי 350 מליון שקלים. בין היתר חשוד איש העסקים כי זייף את כמות מיכלי השתייה שנשלחו למחזור והכניס למחזור פסולת פלסטיק מזהם. "העבירות מגלמות סכנה בריאותית לציבור"

מיכל מיחזור בקבוקי פלסטיק. ShutterStock
דיווח דיווחים כוזבים על כמות מיכלי השתייה שנשלחו למחזור/ShutterStock

בית משפט שלום בראשון לציון האריך היום (שלישי) בשבעה ימים את מעצרו של איש עסקים תושב הצפון, בעל חברת משקאות גדולה, בחשד למרמה ועבירות מס כלפי המשרד להגנת הסביבה. ההונאה התרחשה סביב חוק הפיקדון, והיקפה כ-350 מיליון שקלים. "העבירות פוגעות באיכות חייו של כל אזרח בישראל"

המשטרה, יחידת להב 43 ורשות המיסים עברו הבוקר לחקירה גלויה נגד החשוד, איש עסקים ואחד מבעלי חברת משקאות גדולה, כמו גם חשודים נוספים בעלי חברות של איסוף ומחזור. החקירה, שארכה כשנה וחצי, חשפה עבירות המבוצעות משנת 2018 ועד היום. מהחקירה עולה כי החשוד המרכזי, יחד עם חשודים נוספים, ביצע עבירות מס כשהחברה שבבעלותו דיווחה דיווחים כוזבים למשרד להגנת הסביבה בנוגע לכמות מיכלי השתייה שאספה ושלחה למחזור. את ההונאה ביצעו החשודים בשיטות מתוחכמות כגון חשבוניות פיקטיביות וזיוף מסמכים.

כלובי בקבוקים - סודהסטרים - תמיר. יח"צ,
כלובי מחזור. ארכיון/יח"צ

"העבירות המיוחסות לחשודים הצליחו למוטט ענף שלם של שוק המחזור והאיסוף במדינת ישראל", סיפר נציג יחידת יאל"כ רס"ר בר זזון, "בגללם, אין בפועל מחזור ואיסוף של מיכלי משקה על פי הקבוע בחוק". רס"ר זזון פירט ומסר כי בין היתר, הכניסו החשודים פסולת פלסטיק מזוהם ומיכלי משקה ממדינות שונות בחו"ל על מנת לייצר מצג שווא של איסוף כלים. כמו כן, דיווחו החשודים דיווחי כזב על מכירת סחורה לשטחי הרשות הפלסטינית במטרה להתחמק מחובת האיסוף. "העבירות פוגעות באיכות חייו של כל אזרח בישראל ומגלמות מסוכנות בריאותית כלפי הציבור", הסביר הבכיר במשטרה.

יחד עם בעלי החברה, נעצרו כמה בעלי חברות נוספים ועובדי החברה בבעלותו ומעצרם הוארך בכמה ימים. עו"ד שרון נהרי המייצג את אחת מהחשודות מסר בתום הדיון כי "מרשתי שהינה רואת חשבון במקצועה מכחישה את החשדות נגדה ואין לה כל קשר לדברים האמורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פחיות משקה. ShutterStock
בעל חברת משקאות גדולה חשוד בעבירות מס של מליונים/ShutterStock

איש העסקים, שמהווה החשוד המרכזי בתיק, הגיב לחשדות נגדו ומסר כי "אני עובד 15 שנה עם חוק הפיקדון, מ-2009, אנחנו שולחים את כל החומרים בזמן, עשינו ארבע או חמש ביקורות בנושא. אותם לקוחות וספקים אף פעם לא דיברו על חשדות".

עוד הוסיף החשוד וסיפר: " נלקחתי בשעה שש בבוקר, אדם נורמטיבי יש לי 250 עובדים, שמונה מפעלים. הם אומרים לי שזייפתי. אני שלחתי את כל החומר שיש להם מאצלנו. אין נייר אחד שיש להם לא מאצלנו, הכל נשלח עם תעודות משלוח. יכולים לחפש לעומק. הדו"חות לא מנוהלים אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully