וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום לפני ההכרעת בג"ץ על הנבצרות והסבירות: לוין מכנס את הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 14:10

הוועדה תתכנס ב-11 בינואר לדיון מקדמי על מינוי שופטים ונשיא לבית המשפט העליון. הזימון נשלח לחברי הוועדה בזמן שלוין ובהרב מיארה משתתפים בדיון חסוי על העמדתם לדין של מחבלי 7 באוקטובר, וממנו עולה כי בוועדה לא צפויים להכריז על מינויים חדשים

יואב גלנט ויריב לוין מתווכחים בזמן ההצבעה בקריאה שנייה על ביטול עילת הסבירות, ונתניהו מפריד ביניהם. 24 ביולי 2023/ערוץ הכנסת

הוועדה לבחירת שופטים תתכנס ב-11 בינואר כדי לערוך דיון מקדמי בבחירת שופטים לבתי המשפט ונשיא לבית המשפט העליון - כך הודיעה היום (שלישי) הרשות השופטת, יום לפני הכרעת בג"ץ בעתירות נגד חוק הנבצרות ועילת הסבירות. מניסוחו של הזימון עולה כי לא צפויים להכריז במועד הכינוס על מינויים חדשים.

הזימון לדיון נשלח לחברי הוועדה בזמן ששר המשפטים יריב לוין והיועמ"שית גלי בהרב מיארה משתתפים בדיון חסוי של וועדת החוקה בכנסת על העמדתם לדין של מחבלי הנוחבה, שביצעו את הטבח ב-7 באוקטובר.

בפעם האחרונה ששר המשפטים יריב לוין התייחס לוועדה, הבטיח לבג"ץ בתחילת נובמבר כי יכנס אותה "תוך 15 יום". זאת, אחרי שנמנע מלעשות זאת למרות המחסור בשופטים ופרישת נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וברקע המהפכה המשפטית שקידם. הצהרתו, שהתממשה רק היום, הגיעה לאחר מאבק ציבורי נוקב בין עשרה חודשים.

יריב לוין בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
יריב לוין בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בחודש שעבר, פרשה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ובשל אי כינוס הוועדה לא מונה לה מחליף, כך שכרגע לערכאה הגדולה ביותר יש רק ממלא מקום נשיא - השופט עוזי פוגלמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully