וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמיים נצבעו באדום: הר געש התפרץ באיסלנד

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 22:18

התפרצות הר געש באיסלנד. רויטרס
התפרצות הר געש באיסלנד/רויטרס

הר געש התפרץ הלילה (שלישי) בדרום-מערב איסלנד, שבועות אחרי שהתעוררותו הובילה בחודש שעבר לפינוי של כ-4,000 תושבים מעיירת דייגים סמוכה. מאז אוקטובר, האזור שסביב הבירה רייקיאוויק חווה עלייה בפעילות הססמית, ומהבירה ניתן לראות את ההתפרצות הסמוכה לעיירה המפונה גרינדוויק, שביניהן מפרידים 42 ק"מ.

מדינת האי הכריזה על מצב חירום לאומי בעקבות התפרצות הר הגעש. עם זאת, מומחים מעריכים כי ההתפרצות הנוכחית לא צפויה להוביל לשיבושים שקרו באי ב-2010 בעקבות התפרצות געשית במקום אחר באי, ששיבשה את התעופה באירופה. ההתפרצות הגעשית המשמעותית האחרונה באיסלנד התרחשה ב-2021.

התפרצות הר געש באיסלנד. רויטרס
התפרצות הר געש באיסלנד/רויטרס

אאולהיור האלדורסדוטיר, המתגוררת בסנדג'רוי - כ-20 ק"מ מגרינדוויק - אמרה כי היא ראתה את ההתפרצות מביתה.

"זה היה מטורף לראות את זה במו עיניי. היו לנו התפרצויות של הרי געש בעבר, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שנבהלתי באמת", היא אמרה לרשת BBC. "אנחנו רגילים להתפרצויות של הרי געש, אבל זה היה מטורף".

לדבריה, הייתה "פאניקה" מסוימת ביום שני בלילה והיא קנתה אספקה נוספת של מים, אך במהלך היום המצב שב לשגרה. "אני בעבודה עכשיו, ואני עדיין יכולה לראות את זה. אני רואה את האורות בשמיים".

הנס ורה פונה מגרינדוויק בחודש שעבר, אך קיווה לחזור לביתו לקראת חג המולד. "אני לא רואה בזמן הקרוב יתנו לאנשים להתקרב לגרינדוויק - אז חזרנו להמתין", אמר.

שר החוץ של איסלנד, ביארני בנדיקטסון, כתב ב-X כי "אין שיבושים בטיסות לאיסלנד וממנה, ומסדרונות הטיסה הבינלאומיים נותרו פתוחים". לדבריו, "הסילונים (של הלבה) גבוהים למדי, כך שנראה שזו התפרצות חזקה בהתחלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
התפרצות הר געש באיסלנד. רויטרס
התפרצות הר געש באיסלנד/רויטרס
התפרצות הר געש באיסלנד. רויטרס
התפרצות הר געש באיסלנד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully