וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקר של אלוביץ' העיד בתיק 4000: "היינו רוצים שהוא יהיה עד מדינה נגד רה"מ"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 22:27

בחקירתו הנגדית, טען סנגורו של אלוביץ' כי המשטרה הפעילו בזמנו לחץ גדול על החשוד בשל הרצון שיחתום על הסכם עד מדינה. "זה תיק עם חשדות חמורים", השיב אורי קנר, שהיה אמון על החקירה. "הוא קיבל יחס מצויין אבל החקירה היתה קשוחה, לא היו הנחות סלב"

בווידאו: עדות ליאור שפיץ, חוקר הרשות לניירות ערך במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

חוקר המשטרה אורי קנר שהיה אמון על חקירתם של בני משפחת אלוביץ' במסגרת תיק 4,000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ברצונו ששאול אלוביץ' יחתום על הסכם עד מדינה בתיק. זאת, במהלך עדות שמסר בבית המשפט המחוזי בירושלים.

עם תחילת עדותו, נחקר על ידי עו"ד יעל שחף מפרקליטות המדינה, וסיפר על מסגרת אחריותו בחקירת משפחת אלוביץ'. "תפקידי היה לחקור את שאול אלוביץ', חקרנו את החשד שנתניהו קיבל ממנו שוחד בדמות סיקור אוהד ובתמורה נתניהו הטיב איתו רגולטורית עם חברת בזק". עוד הוסיף כי התבצעו שיבושים נוספים עליהם שאול ואשתו איריס נחקרו.

עוד התייחס קנר לטענות שעלו מצדו של אלוביץ' וחלק מתומכי נתניהו ביחס ל"תרגיל החקירה" שנעשה לבנו של שאול, אור, במהלכו ביקשה המשטרה להפוך את אשתו ובנו של אלוביץ' לעדי מדינה. "אור היה חשוד, וצריך לדעת מה ההשלכות. זה חלק מהעניין של שיקוף המציאות לאחר שנעצרו", אמר קנר. "רצינו מהם שיתוף פעולה, כיוונו שיהיו עדי מדינה, והבנו ששאול לא יהיה עד מדינה בלי איריס ובלי אור. לא הייתה כוונה להשפיל ולא להשתמש בבני משפחה כלחץ".

שאול אלוביץ' בתום הדיון בעניינו בפרשת בזק 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני/ פלאש 90, עיבוד תמונה
"צעק הרבה בחקירות". שאול אלוביץ'/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/ פלאש 90

עוד הוסיף קנר כי מבחינת המשטרה, היה אלוביץ' שם דבר, שאף נהג בחקירה כמי שמודע למעמדו ושמו. "ידענו שמדובר בטייקון, איש תקשורת אמיד מאוד. במהלך החקירה איתו יחסי הכוחות לא היו שווים, ואם הייתי פוגש אותו ברחוב כנראה שהוא לא היה מסתכל עליי. הוא תפס את עצמו כדמות מרכזית והרשה לעצמו להתנהג ולדבר לא כמו כל חשוד. הוא קרא לי אלי זעירא, מי שהיה ראש אמ"ן במלחמת יום הכיפורים והמחדל רשום על שמו. הוא צעק הרבה בחקירות. שמתי את זה בצד והתמקדתי בחשדות החמורים שהיו בתיק".

עוד הוסיף כי אלוביץ' שיתף פעולה בחקירה, אולם בהמשך הסתייג. "ידעתי שסביר להניח שבהמשך החקירות הוא הולך לשקר על ההתערבות לטובת משפחת נתניהו, וכך התממש. בתחילה, הוא הכחיש ממש שהתערב בוואלה! וביקש דברים בנוגע למשפחת נתניהו, וטען כי לא התערב בכלל בתכנים באתר. כחוקר, מבחינתי הדבר הכי טוב שיש הוא חשוד שמודה ולא משקר, והדבר השני הכי טוב שיש הוא חשוד שמשקר ואנחנו יודעים שהוא משקר ומסבך את עצמו בשקרים".

בהמשך, התייחס כנר גם לטענה לפיה אלוביץ' נחקר בתנאים קשים. ולא ישן בלילות. "חקירה היא לא דבר פשוט, במיוחד לאדם מן היישוב שעשה עבירות כלכליות, אבל החקירה הייתה מאוד הוגנת והוא קיבל יחס מצויין", טען העד. "הוא קיבל יחס מצויין אבל החקירה הייתה קשוחה, לא היו הנחות סלב".

עוד הוסיף וסיפר על התנהלותו החקירה של אלוביץ' בחקירה. "יום אחד הוא ביקש מים, ביקשתי שיביאו ואחרי רבע שעה הוא התחיל לצעוק עליי 'איפה המים שלי???'. ביום שישי בו היה עצור קניתי לו מכספי בורקסים ורוגלך ונתתי לו להתקלח ביחידה. הייתי גם בקשר עם עורך דינו ז'ק חן. צריך גם לזכור שתנאי המעצר לא קשורים אלינו אלא לשב"ס. אני כחוקר לא מתעניין איפה הוא עצור או ישן בלילה, אלא אם אומר שלא ישן בלילה. אמרתי לו שאם הוא מרגיש לא טוב שיעדכן אותי מיד. רוב הדברים בתיק מתועדים ואפשר להיווכח".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איריס אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 15 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הבנו שבלעדיה ובלי הבן, שאול לא יסכים להיות עד". איריס אלוביץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

"היינו מאוד רוצים שאלוביץ' יהיה עד מדינה"

בחקירה הנגדית, שנוהלה על ידי סנגורו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן שמייצג את החשוד אמר כי "ההחלטה לעצור את איריס אור ושאול אלוביץ' הפעילה לחץ מאד גדול על אלוביץ', שרציתם שיהיה עד מדינה".

לדבריו, השיב כנר כי "היינו מאד רוצים ששאול אלוביץ' יהיה עד מדינה נגד ראש הממשלה". חן המשיך ואמר כי על שלב הפיכת החקירה לגלוייה, הוחלט על חקירת בני המשפחה במקביל לחיפושים בבתיהם ומעצרים של מעורבים נוספים. לכך, השיב כנר כי "יש תכנית חקירה שאושרה על ידי הפיקוד. זה תיק כלכלי עם חשדות חמורות, ובעבירות כלכליות בתיק כזה יש אפשרות של חילוט עתידי של כספים. בגלל זה חשבתי שצריך לתפוס רכוש. לא חשבנו שנתפוס את כל הכסף שלו, האמנו שסביר להניח שהיו לו חשבונות בחו"ל, ולא נתפוס את כל הכסף. אם זה מפעיל לחץ או לא? זה לא מצב נורמלי ופשוט לאדם מן היישוב שנעצר ונתפס רכושו. האם זה יוצר עליו לחץ? סביר להניח".

חן המשיך להקשות: "אתה זוכר שתפסו רכב של אמא של איריס אלוביץ', בת 81?", וכנר השיב: "סביר להניח שהרכב לא היה רשום רק על שם אמא של איריס אלוביץ, אחרת הוא לא היה נתפס". חן טען כי "הרכב היה רשום רק עליה, היה תו נכה על שתי בנותיה, בהן איריס אלוביץ, ולכן זו היתה האמטלה להביא אותה לחקירה". קנר התנער וטען: "אני לא יודע על זה, כי לא הייתי אחראי על הדבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully