וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה החנינות החדש: הקלה בקנסות ללוחמים, דגש על העדה הדרוזית

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 21:43

נשיא המדינה הודיע על מתווה חנינות שיעניק הקלה בקנסות עבור לוחמים בסדיר ובמילואים, ולכל מי שנפגע באופן ישיר מהמלחמה. במתווה סעיף שמתייחס להקלה בקנסות על בנייה למגורים, שנוצר במיוחד עבור העדה הדרוזית. " הכרת תודה מיוחדת עבורם, טובי בניהם משרתים בצה"ל"

בווידאו: מצורף קישור וידיאו מפגישתם של נשיא המדינה עם שושן הרן שנחטפה לעזה מביתה בקיבוץ בארי 28.11.23/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו

נשיא המדינה יצחק הרצוג ושר המשפטים יריב לוין הודיעו היום (שני) על מתווה חנינות מיוחד להקלה בקנסות עבור מי שנפגעו באופן ישיר מהמלחמה ונקלעו למצב כלכלי קשה. המתווה מתייחס במיוחד לעדה הדרוזית, ועל פי בקשת מנהיגה הרוחנית של העדה, יפחית את תשלומי הקנסות שהוטלו על בניית מבנים למטרת מגורים.

המתווה החדש נולד לנוכח ההבנה כי מאז פרוץ המלחמה, רבים מתושבי המדינה מתמודדים עם קשיי תעסוקה ופרנסה. במסגרת המתווה, יוענקו הקלות בקנסות ללוחמים בסדיר ובמילואים, לכוחות הביטחון, משפחות שכולות ומשפחות חטופים ולמשפחות שפונו מבתיהם.

תמונות מתוך הלחימה ברצועת עזה 12 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
הקלה בקנסות ללוחמים בסדיר ובמילואים. לוחמים בעזה/דובר צה"ל

מתווה החנינות יכלול בתוכו גם התייחסות יחודית לתחום התכנון והבנייה. זאת, עקב הקושי לעמוד בתשלום קנסות שהוטלו על מי שבנה מבנה למטרת מגורים בישובים בהם "קיים אתגר תכנוני משמעותי". בעיף זה, גובש בעיקר עבור העדה הדרוזית ועל רקע פנייתו של מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף לנשיא המדינה.

"מוסד החנינה היווה מאז ומעולם דרך לשקף את ערכי החברה וצרכיה, ולנהוג לפנים משורת הדין, באופן חוץ-משפטי, עם אלה הזקוקים לכך. הושטת היד הזו היא נצרכת והכרחית תמיד, ובימים ייחודיים, דוגמת מלחמה, על אחת כמה וכמה", מסר נשיא המדינה יצחק הרצוג, "עלינו לתת את הדעת ולהפנות את קשב הלב והיד התומכת למי שהמערכה הזאת פגעה בהם במובן הכי עמוק של המילה, ולאלה שנרתמו ונרתמים בכל כוחם למען ביטחון העם והמדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרצוג בכיכר החטופים. 14.12.2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
"לתת את הדעת על אלו שנרתמו ונרתמים למען המדינה". הרצוג/אתר רשמי, ללא קרדיט

"עוד היבט חשוב במתווה החנינה הוא הוקרת העדה הדרוזית" הוסיף הנשיא, " החנינה מבטאת הערכה לתרומתה למדינה בכל ההיבטים ולהגנה על המדינה בפרט, לצד הכרת התודה לכלל האוכלוסיות המשרתות בצה"ל וכוחות הביטחון".

שר המשפטים יריב לוין הוסיף גם הוא כי "המתווה הוא יבט נוסף לאחדות ולסולידריות החברתית , שכה נחוצות לנו כעם בימים אלה.המתווה מוקיר תודה למשרתים, לחללי ולפצועי צה"ל, ולנרצחי ונפגעי הטבח", עוד הוסיף לוין כי "יש במתווה גם הכרת תודה מיוחדת לעדה הדרוזית, שטובי בניה משרתים בצה"ל ומגינים על המדינה, ולאנשי כוחות הביטחון מכלל המיעוטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully