וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרא לרצח פלסטינים, לאונס ולהקמת מחנות השמדה: תושב זכרון יעקב מואשם בהסתה לטרור

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 17:07

כתב אישום הוגש נגד נועם דיין בן ה-34, בעקבות פרסומיו ברשתות החברתיות נגד מוסלמים בכלל ותושבי עזה בפרט. נציגי המשטרה סיפרו בדיוני בית המשפט שהתבטאויותיו הן מהחמורות ביותר מבין עשרות תיקי ההסתה מתחילת המלחמה. "אהנה לפוצץ גולגלות של תינוקות ערבים"

ניידות משטרה. שלומי גבאי
ניידת משטרה. ארכיון/שלומי גבאי

בבית משפט השלום בחדרה הוגש היום (שני) כתב אישום נגד נועם דיין, תושב זכרון יעקב בן 34, בגין פרסומים בוטים נגד ערבים ברשת הטלגרם. דיין נעצר על ידי שוטרי זכרון יעקב, הוא נחקר בשב"כ ובמפלג ההונאה ביחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה והוא מוחזק במעצר. חוקריו טענו פעם אחר פעם בבתי המשפט כי התבטאויותיו הן החמורות ביותר מבין עשרות תיקי ההסתה להם נדרשו מאז תחילת המלחמה. הוא מואשם בעבירה של הסתה ישירה לטרור, הסתה לטרור, הסתה לאלימות ופרסום הסתה לגזענות. את דבריו כיוון נגד מוסלמים בכלל, ובהם ספציפית נשים וילדים, הצלב האדום וחבר הכנסת אחמד טיבי.

כתב האישום אושר ע"י היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה. במקביל, ביקש התובע, עו"ד מור בן אבו מפרקליטות מחוז חיפה, להמשיך ולהחזיקו במעצר עד תום ההליכים המשפטיים. הסנגוריה הציבורית באמצעות עו"ד אסף צברי ביקשה זה מכבר לשחררו, עוד במהלך החקירה. אבל ראש מיפלג ההונאה והפשיעה המקוונת בימ"ר מחוז חוף, רפ"ק עו"ד סאמי סיאגה וראש צוות החקירה עו"ד סאמר יוסף, חזרו וטענו כי "מדובר במשיב מסוכן מסוכנות יתירה לציבור ולמדינה". השופט אהוד קפלן עוד ידון בבקשת הפרקליטות לגופה, ובינתיים בדיון קצר שקיים היום הוא האריך את מעצרו של דיין עד החלטה אחרת.

מכתב האישום עולה כי את הפרסומים עשה דיין ברשת הטלגרם על רקע הטבח של חמאס בדרום, תוך שהוא מזדהה בכינוי "כהנא" (kahane). לאחר שהחשבון הזה נמחק, הוא יצר חשבון נוסף בשם זה, תוך שציין בטקסט "אודות" שלו, "הגיע הזמן לשחוט ילדים עזתים בעריסה". על פי כתב האישום, הוא היה חבר בקבוצות טלגרם מרובות משתתפים, בהן פרסם עשרות פרסומים ובהם קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, וכן דברי שבח, אהדה ועידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו וכן פרסומים המסיתים לגזענות.

פרסומיו נגד ערבים ומוסלמים של נועם דיין. יואב איתיאל
פרסומיו נגד ערבים ומוסלמים של נועם דיין/יואב איתיאל
פרסומיו נגד ערבים ומוסלמים של נועם דיין. דוברות משטרת ישראל
פרסומיו נגד ערבים ומוסלמים של נועם דיין/דוברות משטרת ישראל

ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי בחודש אוקטובר כתב: "אני אישית אהנה לפוצץ גולגולות של תינוקות ערבים", "צריך לאנוס ילדות פלסטיניות" ו"צריך להקים מחנות השמדה לפלסטינים". בנוסף, פרסם הנאשם דברי שבח, אהדה, תמיכה ועידוד למעשה טרור וגזענות, בכך ששלח הודעות בקבוצה ובהן כתב למשל: "צריך לתלות את אחמד טיבי", "מה שחשוב זה להרוג כל מוסלמי וערבי בכדור הארץ", "צריך 100,000,000 ברוך גולדשטיין".

עוד עולה כי לפני כחודש הוא פרסם קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, כשכתב בקבוצה: "מוסלמים צריך להדביר, נקודה. עד האחרון. מוסלמים הם לא בני אדם, הם אפילו לא ג'וקים. הם אוויר, אבק, שום דבר. להדביר את המגפה, ועכשיו". לאחד החברים בקבוצת טלגרם שהעז להעיר לו "מה נסגר איתך?", הוא השיב, "תקרא את העדויות מהטבח, אחרי זה אתה תצא להרוג ילדים פלסטינים בעצמך".

בבקשת המעצר ציינה הפרקליטות, כי נסיבות ביצוע העבירות מלמדות על "מסוכנות קונקרטית ואישית של הנאשם, שפעל באופן שיטתי בדרך של הסתה חמורה לטרור, לגזענות ולאלימות, וכן שבח למעשים שבוצעו על ידי רוצחים שפלים. בעת זו, בזמן מלחמה שנפתחה בעקבות מתקפת טרור רצחנית של ארגון החמאס, קריאות מהסוג הזה מהוות סכנה גדולה לביטחון הציבור". מטעם עורך דינו נמסר: "מדובר באדם ללא עבר פלילי. טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנלמד אותם נציג את טענותינו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully