וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העבודה הקשה בהפגנות: הסוסים המשטרתיים יצאו ל"נופש מבצעי" בצפון

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 14:02

המשטרה הסבה את בית הספר לשוטרים ליד שפרעם - לכפר נופש, שבו הסוסים מסתובבים חופשי. מפקד תחום בעלי חיים במחוז הצפוני הסביר כי "הם עבדו קשה מאוד בזמן ההפגנות והמחאות, ועכשיו הם בפאוזה", אך הבהיר: "עם סיום המלחמה יהיה להם תפקיד משמעותי"

בווידאו: 6 דונמים של חופש: הסוסים המשטרתיים יצאו לנופש בצפון/דוברות משטרת ישראל

לפני חודש וחצי נוסף מתקן משטרתי חדש - מרעה לסוסים, המתקן נמצא בשולי הבסיס שבו פעל בעבר בית הספר לשוטרים, ליד שפרעם. קבוצת הסוסים מסתובבת נינוחה במרעה וזוכה למנוחה ונופש כמוהם לא ידעה עד היום - מדובר בשטח פתוח בגודל של כשישה דונמים, שבהם הסוסים חופשיים ולא בתוך תאים באורווה סגורה.

לכל העדכונים על המלחמה

"אחרי תקופה שהם עבדו בה קשה מאוד, הם עכשיו בפאוזה, נמצאים בתנאי מחיה טובים יותר ממה שהיה תמיד והם נינוחים יותר", הסביר רב-פקד דודי מזרחי, מפקד תחום בעלי חיים (כלבים וסוסים) במחוז הצפוני של המשטרה. לדבריו, "עד 7 באוקטובר הסוסים עבדו בעצימות גבוהה במחאות ובהפגנות שנערכו במחוזות חוף וצפון, מאז אותה שבת השתנה לגמרי אופי הפעילות של יחידת הפרשים - היחידה עברה לפעול באבטחת יישובים ובמקביל מתאמנת ושומרת על כשירות מבצעית".

6 דונמים של חופש: הסוסים המשטרתיים יצאו לנופש בצפון 18 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
הסוסים במשימה משטרתית/דוברות משטרת ישראל
6 דונמים של חופש: הסוסים המשטרתיים יצאו לנופש בצפון 18 בדצמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
הסוסים במשימה משטרתית/דוברות משטרת ישראל

הסוסים ופרשיהם מסיירים בעיקר באזור הגלבוע, קרוב לגדר ההפרדה. "מדובר במקומות שאליהם רכבים לא יכולים להגיע ולסוסים קל ללכת בהם", אמר מזרחי. "הסוסים לא מתקרבים למקומות חמים שבהם עלולים להיות אירועי ירי שבהם הם יכולים להיפגע. אנחנו נמצאים איתם בתוך היערות ובערוצים, בחורשות שעל הר גלבוע ובאזור שמדרום לבית שאן, אלו אזורים שסמוכים לגדר, אבל לא ממש על הגדר שם הצבא נמצא עם האמצעים שלו". בנוסף לסיורים שנועדו לאתר שוהים בלתי חוקיים או חשודים בפעילות עוינת, יחידת הפרשים מסיירת גם בתוך הערים, לדברי מזרחי, "כדי שתהיה נוכחות ובולטות של המשטרה".

כך, בעוד שכל כוחות הביטחון מתוחים עד הקצה ונמצאים בפעילות מאומצת, זוכים סוסי המשטרה להפוגה. "הם עבדו קשה מאוד לאורך זמן ממושך ועכשיו זה הזמן שלהם לנוח", הסביר מזרחי. הוא צופה ש"עם סיום המלחמה לסוסים תהיה הרבה עבודה ויהיה להם תפקיד משמעותי, בין שאר המשימות הם יסתובבו עם הפרשים בשטחים הפתוחים כדי לאתר מקומות שבהם היו נפילות של פגזים שלא איתרנו ושלא נאתר במהלך המלחמה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully