וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר באיראן: 70% מתחנות הדלק מושבתות, האקרים פרו-ישראלים קיבלו אחריות

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 9:36

שר הנפט אמר כי ייתכן ש"התערבות חיצונית" הובילה לתקלות, ולפי הדיווחים יידרשו שעות לתיקונן. "הדרור הטורף", קבוצה שקיבלה אחריות על מתקפה דומה ב-2021, טוענת להשבתה הנוכחית. במקביל, ישראל האשימה את טהראן וחיזבאללה במתקפת סייבר נגד בית החולים זיו בחודש שעבר

תחנת דלק בטהראן מושבתת אחרי מתקפת סייבר, איראן, 18 בדצמבר 2023. רויטרס
התקלות צפויות להימשך שעות. תור לתחנת דלק בטהראן, היום/רויטרס

שיבושים נרחבים נרשמו היום (שני) בתחנות דלק בטהראן ובמקומות אחרים באיראן, במתקפת סייבר נרחבת שעליה קיבלה אחריות קבוצת האקרים המזוהה עם ישראל. שר הנפט, ג'וואד אווג'י, אמר כי כ-70% מהתחנות סובלות משיבושים, וייתכן שזו תוצאה של "התערבות חיצונית". בהמשך הוא אמר כי זו אכן הייתה תוצאה של מתקפת סייבר.

"לפחות 30% מתחנות הדלק עובדות, כשהיתר פותרות בהדרגה את ההפרעות בשירותים", אמר. משרד הנפט מסר לטלוויזיה הממלכתית כי השיבושים לא קשורים לשום תכנית להעלאת מחירי הדלק, החלטה שב-2019 הובילה להפגנות אלימות ברחבי המדינה. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי תחנות הדלק מנסות לספק דלק באופן ידני וכי יידרשו כמה שעות לפתרון הבעיות.

במקביל, רזה נוואר, דובר ארגון תחנות הדלק באיראן, אמר לסוכנות הידיעות "פארס" כי "בעיית חומרה במערכת הדלק אושרה ברחבי המדינה ומומחים מנסים לתקן את הבעיה". הוא הדגיש כי אין מחסור באספקה, אך קרא לנהגים שלא להגיע לתחנות הדלק.

קבוצת ההאקרים "הדרור הטורף", שבעבר קיבלה אחריות על מתקפות סייבר באיראן, טענה שהיא אחראית לכך. "מתקפת הסייבר בוצעה באופן מבוקר, תוך נקיטת צעדים להגבל הנזק הפוטנציאלי לשירותי החירום", כתבה הקבוצה ב-X. "זאת תגובה לתוקפנות של הרפובליקה האסלאמית ושלוחיה באזור", הוסיפה הקבוצה, שכיוונה להתקפות של הארגונים השיעיים ברחבי המזרח התיכון מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. בישראל סירבו להגיב.

חמישה ימים אחרי המתקפה הרצחנית של הארגון, אמר דובר של הקבוצה כי הם תקפו את איראן בשל תמיכתה בחמאס. הוא הוסיף כי הם ערוכים להתקפות עתידיות ו"שומרים על כמה 'כפתורים' בהמתנה". לפני כשנתיים התרחשה מתקפת סייבר שיוחסה לישראל ושיתקה את תחנות הדלק המסובסדות באיראן. גם אז, "הדרור הטורף" קיבלה אחריות על ההתקפה.

"במקרה שנזהה פעולה התקפית מכל סוג שהוא מכל קבוצת שליחים כלשהי נגד ארצנו, נתקוף ונגרום נזק בלתי הפיך ובלתי נתפס לכל מטרה שנראה לנכון באוויר, בים, ביבשה ובסייבר", הזהירו בקבוצה, שבשנה שעברה קיבלה אחריות על פיצוץ שאירע במפעל פלדה באיראן, אחרי 7 באוקטובר. "כשנתחיל, שערי הגיהינום ייפתחו".

במקביל, מערך הסייבר הלאומי האשים היום את איראן וחיזבאללה בניסיון מתקפת הסייבר נגד בית החולים "זיו" בצפת בחודש שעבר. לפי ההודעה, מערך הסייבר, צה"ל, שב"כ, וצוותי משרד הבריאות ובית החולים, הצליחו לבלום את לפני ששיבשה את פעילות בית החולים, אך קבוצת האקרים השייכת למשרד המודיעין האיראני הצליחה לגנוב חלק מהמידע הרגיש המאוחסן במערכות בית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully