וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל טעות טכנית: ראש מועצת שלומי צפוי לאבד את תפקידו

עודכן לאחרונה: 16.12.2023 / 23:27

ניסיונו של גבי נעמן להתמודד מחדש על התפקיד נפסל - בשל שגיאה תמימה ברישום. כעת בית המשפט העליון דחה את ערעורו על ההחלטה, בשל השתלשלות דברים "שלומיאלית". עם זאת, דווקא בחסות המלחמה, נוצר פתח הצלה שאולי יאפשר לו להישאר בתפקיד שבו הוא מכהן זה 25 שנה

בווידאו: צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון/צילום: דו"צ

בית המשפט העליון לא יסייע לראש המועצה של שלומי, גבי נעמן, לתקן טעות טכנית שבגינה הוא יאבד את תפקידו בתום הקדנציה הנוכחית, בלי יכולת להתמודד עליו שוב כפי שתיכנן. כך פסקה (חמישי) השופטת יעל וילנר.

"חשוב לשוב ולהדגיש את חשיבות ההקפדה על קוצו של יוד בענייני בחירות", ציינה השופטת בהחלטתה, הסותמת את הגולל על האפשרות לערער על החלטת ועדת הבחירות לפסול את נעמן ואת סיעתו, בשל השתלשלות דברים "שלומיאלית".

ראש מועצת שלומי גבי נעמן. עלול לאבד את תפקידו ולא לרוץ בבחירות בגלל טעות טכנית. יואב איתיאל
"עוול גדול מאוד על עניין טכני קטן". ראש מועצת שלומי גבי נעמן/יואב איתיאל

גבריאל (גבי) נעמן מכהן כראש המועצה המקומית בשלומי זה 25 שנה. הוא התכוון להתמודד בפעם השישית בראש סיעת "דחף-ליכוד-שלומי ביתנו-תקווה חדשה". באוגוסט, בישיבת מליאת המועצה שקיים מנהל הבחירות דאז, ושבמהלכה ערך "ישיבת הזדהות סיעות", נרשם בפרוטוקול כי בא כוח הסיעה הוא מיכאל סלובדוב, וממלא מקומו הוא אלברט פרץ.

אבל חודש לאחר מכן, כשהוגשו הצעתו של גבי נעמן למועמדות לראשות המועצה וכן רשימת המועמדים של הסיעה, נרשם נעמן בתור בא כוח הסיעה וסלובדוב כממלא מקומו. בוחני ההגשות הבחינו בחוסר ההתאמה, ומנהלת הבחירות מטעם משרד הפנים כבר הודיעה לנעמן וסיעתו כי תאשר את הרשימה בכל זאת - אבל בסופו של דבר, ב-5 באוקטובר היא הודיעה להם, בשם משרד הפנים, על פסילתה. בהתאם לכך, נפסלה גם מועמדותו של נעמן לראשות המועצה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מועצת שלומי. יחצ,
"תוצאה לא מידתית עבור ראש המועצה, אבל לא היה מנוס". היישוב שלומי/יחצ

נעמן, שמאז 7 באוקטובר מנהל את היישוב המאויים שבגבול לבנון ואת פינוי תושביו, נדרש מאז לנהל במקביל גם קרב מאסף משפטי על עתידו כראש המועצה. הוא עתר מייד לבית המשפט המחוזי בחיפה, שם בתגובתה הודתה מנהלת הבחירות, מרינה גך, כי בידי סיעתו של נעמן לא היה פרוטוקול הישיבה שערך מנהל הבחירות דאז, ראזי רבאח, שאותו החליפה, וגם כי "אין חולק כי מדובר בתקלה אדמיניסטרטיבית שיש להצר על היגרמה".

גם השופטת תמר נאות פרי, שדחתה את עתירתו של נעמן, ציינה "אודה כי יש מבחינתי קושי עם התוצאה, שמשמעותה פגיעה קשה בזכות להיבחר ולבחור, אלא שנוכח האיזונים הקבועים היום באופן ברור בחוק, מצאתי כי אין מנוס אלא להגיע לתוצאה זו". היא גילתה אמפתיה כלפי נעמן והודתה כי היא "מסכימה שמבחינת העותרים התוצאה "לא מידתית", אך הוסיפה "זוהי כוונת המחוקק", ואף חייבה את נעמן וסיעתו בתשלום 3,000 שקלים הוצאות.

בווידאו:ירוט רקטות, יישובי הגליל, 11 בדצמבר 2023/אבי מלכה, כיתת כוננות מעונה

נעמן וסיעתו ביקשו לערער בבית המשפט העליון, שכאמור דחה אותם בפסקנות. משפטנים סבורים כי מבחינה משפטית, "מדובר בסוף הדרך", וכי "אפילו לא ניתן להגיש בקשה לדיון נוסף כי אין דיון נוסף על החלטה של דן יחיד".

אבל נדמה שזה לא סוף פסוק. בתחילת החודש הודיע שר הפנים ליו"ר ועדת הפנים על כוונתו לדחות את הבחירות ב-14 רשויות מקומיות שפונו, ובהן שלומי. במקרה כזה, הבחירות יתקיימו רק בתום תקופת הפינוי, וכל התהליך, לרבות הגשת הרשימות, ייצא לדרך מחדש. "זהו פתח ההצלה היחיד של גבי נעמן", הוסיפו הגורמים המעורים בנושא.

טנקים בכרמים של יקב הרי גליל. יקב הרי גליל,
"מקווה שהצבא יעשה סדר בלבנון, בלי קשר למקרה שלי". טנקים צה"ליים בגליל/יקב הרי גליל

"זו דרמה גדולה. כולם אומרים שיש פה עוול גדול מאוד, על עניין טכני קטן", אומר ראש המועצה גבי נעמן, שהערב שמע על ההחלטה לראשונה באמצעות וואלה!. "קרה דבר אבסורדי לגמרי, שאין לו תקדים - פוסלים ראש מפלגה עם המפלגה שלו, בגלל רשלנות של משרד הפנים - שם לא בדקו, לא התריעו ולא אמרו שום דבר. מדובר בטעות שהתגלגלה שלא באחריותי בין מנהל הבחירות הקודם, שנעלם, וביום של הגשת המועמדות הגיעה מנהלת חדשה שאין לה שום ניסיון. לפחות בחלק הזה של החתימה שלי, היא היתה חייבת להגיד לי שאני לא בא כוח הרשימה, גם אם אני חשבתי שכן".

נעמן אומר כי בינתיים הוא ממשיך להתנהל כרגיל. "את ההחלטה של בית המשפט אני אכבד", הוא אומר, "בלי כל קשר, אני מקווה מאוד שהמדינה וצה"ל ייכנסו ויעשו סדר בלבנון, ושלתושבי שלומי יהיה הכי טוב שאפשר. נראה מה יקרה עם ההחלטה לדחות את הבחירות בצפון, שתביא לכך שהרשימות ייפתחו ואני למעשה אגיש מועמדות מחדש. הסיכויים שלי לזכות הם מצוינים. אני את שלי עשיתי, פניתי גם לבית המשפט המחוזי וגם לבית המשפט העליון. לא שוחחתי בעניין הזה עם שר הפנים, כי זה עניין משפטי והיה חשוב לי לא לערב אותו בזה. הוא המליץ לדחות את הבחירות ברשויות המפונות, והוא יביא את זה לוועדת הפנים של הכנסת. אני אדם מאמין, ומה שמחליטים למעלה - זה מה שיהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully