וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן הוציאה להורג "סוכן מוסד" שאסף מידע מסווג

16.12.2023 / 8:44

התקשורת במדינה דיווחה כי אותו אדם "יצר קשר עם שירותי ביון זרים" והעביר להם מסמכים. הוא הוצא להורג במחוז סיסתאן-בלוצ'יסטן, יממה אחרי שבדלנים חמושים הרגו 11 איש בהתקפה על תחנת משטרה

קריאות "מוות לישראל" בפרלמנט האיראני אחרי המתקפה של חמאס/סוכנות הידיעות תסנים

"סוכן של המוסד" הוצא להורג היום (שבת) במחוז סיסתאן-בלוצ'סטאן שבדרום-מזרח איראן - כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. "אדם זה התקשר עם שירותי ביון, כולל המוסד, אסף מידע מסווג ויחד עם עמיתים, סיפק מסמכים לשירותי ביון זרים, כולל למוסד", נמסר בדיווח. זהותו של האדם לא פורסמה.

לפי הדיווח, הוא העביר מידע מסווג ל"סוכן מוסד" למטרות "תעמלה של קבוצות וארגונים המתנגדים לרפובליקה האסלאמית". לא דווח היכן אותה העברה לכאורה של מידע מסווג התרחשה או מתי אותו אדם נעצר, אך דווח כי הערעור על עונשו נדחה.

איראן מדווחת מעת לעת על הוצאות להורג או מעצרים של "אנשי מוסד", אף שלא ניתן לאמת את טענותיה וישראל אינה מתייחסת אליהן.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בתערוכה האווירית. רויטרס
המנהיג העליון חמינאי בתערוכת נשק בטהראן/רויטרס

ההוצאה להורג הגיעה יממה אחרי התקפה קשה במחוז, הגובל בפקיסטן ובאפגניסטן ושרוב תושביו הם סונים, כשלפחות 11 אנשי ביטחון נהרגו בהתקפה של חמושים על תחנת משטרה.

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה שההרוגים נקברו היום בהלוויה ממלכתית בעיר ראסק, שבה התרחשה ההתקפה. במהלכה, שני חמושים מארגון ג'יש אל-עדל הסוני נהרגו בחילופי האש. המחוז העני ידע לאורך השנים עימותים אילמים בין חמושים בלוצ'ים סונים לבין כוחות הביטחון של הרפובליקה האסלאמית השיעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully