וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שש שנים אחרי: נער בריטי, שנעלם בספרד בגיל 11, נמצא בצרפת

שליח שנתקל באלכס באטי צועד בכביש מהיר באזור טולוז עדכן את המשטרה, שאישרה שאכן זהו הילד שנעלם מאז שהיה עם אמו וסבו בחופשה. הם חיו בקומונה רוחנית בהרי הפירנאים, שאותה עזב הנער המצפה להתאחד עם סבתו בבריטניה. "אני רוצה לחזור הביתה"

אלכס באטי, נער בריטי שנעלם בגיל 11 והופיע בצרפת כעבור שש שנים. רויטרס
המשטרה הבריטית חוקרת את הפרשה. אלכס באטי/רויטרס

נער בריטי שנעלם לפני שש שנים נמצא בדרום צרפת, אחרי שנמלט מקהילה רוחנית שגרה בהרי הפירנאים. הנער, אלכס באטי, נתקל בשליח אחרי שעזב את הקהילה והאחרון עדכן את המשטרה. "הוא יחזור בקרוב לאנגליה", אמר דובר התביעה הציבורית בטולוז, והוסיף כי הרשויות הבריטיות מנהלות חקירה בנוגע להיעלמותו.

באטי נעלם במהלך נסיעה עם אמו ועם סביו - שלא היו האפוטרופוסים החוקיים שלו - למאלגה שבספרד, ב-2017, כשהיה בן 11. מקור במשטרה אמר לרשת BBC כי הנער היה בצרפת בשנתיים האחרונות. מקום הימצאה של האם, שנעלמה יחד עם בנה ב-2017, עדיין לא ידוע.

אלכס השתמש בטלפון של השליח כדי לשלוח הודעה בפייסבוק לסבתו שבבריטניה, שהיא גם בעלת המשמורת החוקית עליו. "היי סבתא, זה אלכס. אני בטולוז, צרפת. אני ממש מקווה שתקבלי את ההודעה הזו. אני אוהב אותך, אני רוצה לחזור הביתה", כתב לה.

סבתו, סוזן קרואנה, סיפרה ל"סאן" כי היא נמצאת בקשר עם אלכס. "אני כל כך שמחה, דיברתי איתו והוא בסדר. זה הלם גדול", אמרה.

הרי הפירנאים. רויטרס
מקום מפלט לאירופים המחפשים אורח חיים שונה. הרי הפירנאים/רויטרס

פביאן אקסידיני, השליח שהבחין בנער צועד לאורך כביש מהיר באזור טולוז, תיאר את השתלשלות האירועים. "הוא אמר לי שהוא צעד במשך ארבעה ימים מאז שעזב את ההרים", סיפר לעיתון "לה דפש", שדיווח לראשונה על הופעתו מחדש של הנער. אקסידיני אמר כי התכנית של אלכס הייתה למצוא עיר גדולה שבה שוכנת שגרירות זרה, אך במקום זאת הוא יצר קשר עם הרשויות המקומיות כדי לסייע לנער.

לפי העיתון, הנער חי בקרב קהילה רוחנית בהרי הפרינאים, יעד עבור אנשים ברחבי אירופה המחפשים אורח חיים שונה.

"הוא סיפר לי שאמו היא קצת, לא משוגעת, אבל שיש לה תפיסה רוחנית ביזארית, ונשארה בהרים עם קבוצה של אנשים", אמר השליח, שהקליד את שמו באינטרנט וראה שהוא נעדר. "לא נראה שהוא היה אומלל לחיות שם, אבל הוא היה שמח מאוד לעזוב".

ב-2018 סיפרה סבתו של הנער ל-BBC כי היא מאמינה שאמו של אלכס, מלני באטי, וסביו, דייוויד באטי, לקחו אותו לחיות בקהילה רוחנית במרוקו. היא אמרה אז כי הם חיפשו אורח חיים אלטרנטיבי ולא רצו שאלכס ילמד בבית ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully