וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ לכותלי בג"ץ: עימות בין נציגי החברה הערבית לעורך הדין מארגון הימין

עודכן לאחרונה: 15.12.2023 / 7:46

העימות בין ח"כ טיבי ויו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה לעו"ד נתי רום פרץ לאחר שנדחתה עתירה על קיום הפגנות נגד המלחמה בעזה. "ניסו לתקוף אותי", התלונן רום למשטרה וגרם לעיכובו של ברכה. טיבי התרעם: "הוא התנפל עלינו. אם ערבי היה מתנפל על בן גביר, המצב היה הפוך"

מוחמד ברכה מעוכב על ידי משמר בתי המשפט/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

.

עימות פרץ היום (חמישי) בכותלי בית המשפט העליון בין יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל מוחמד ברכה וחבר הכנסת אחמד טימי עורך הדין ועורך הדין נתי רום, המייצג את ארגון הימין "חוננו", בתום דיון בג"ץ על המשך מחאות בנצרת נגד המלחמה בעזה. בעקבות תלונה שהגיש רום, עוכב ברכה על ידי השוטרים.

בשיחה עם וואלה! טען רום כי היו גם "דחיפות קלות" שהופנו לעברו מצידם של העוזרים של טיבי וברכה ולכן הגיש את התלונה נגדם. "הניסיון להפגין למען חמאס אינה ניתנת על הדעת באופן כללי, בטח ובטח לא בשעה שיש לנו מאה וארבעים שבויים בעזה. חברי הכנסת ניסו לתקוף אותי כי אין להם שום מענה", טען.

מנגד, בסביבת ברכה וטיבי טוענים כי ברכה כלל לא היה מעורב בעימות, ושאין אפשרות מעשית להגיש תלונה נגיד טיבי בשל חסינותו כחבר כנסת. "רום חיכה לעשות אמבוש, להתנפל ולתקוף מילולית. אנשי המשמר של בית המשפט העליון התנהגו אליו ברכות, במקום לעצור אותו על המקום. אם ערבי היה מתנפל כך על בן גביר או על נבחר ציבור יהודי אחר, הוא היה נעצר באלימות. ברכה היה כל הזמן עם ידיים אחורה. הוא לא התקרב".

עורך דין נתי רום מארגון חוננו. באדיבות המצולמים
עורך דין נתי רום מארגון חוננו/באדיבות המצולמים
השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021/ראובן קסטרו

הויכוח התגלע, כאמור, לאחר דיון בעתירתו של ברכה נגד סירובה של המשטרה לאפשר בנצרת משמרות מחאה נגד המלחמה בעזה. במהלכו, המשטרה טענה כי בסמכותה להציב תנאים באשר "למקום, הזמן והאופן" של ההפגנה גם אם אינה טעונה רישיון. העותרים הסכימו לבקשת בית המשפט לשנות את מועד המחאה, שתוכננה להתקיים בשבת, לאחד מימות השבוע, אולם המשטרה סירבה לאפשר את קיומה בשעות הערב. בסיום הדיון, קבעו השופטים כי העתירה נדחית לאחר שלא הגיעו הצדדים להסכמה.

ח"כ אחמד טיבי הגיב: "מדובר באירוע שבו מתנחל שחיכה לעשות אמבוש ולתקוף מילולית ופיזית התנפל באופן מאיים פיזית על שני נבחרי ציבור, חברי כנסת ויושב ראש ועדת המעקב, כאשר לידו היה קצין שיצא מהדיון שלנו קצין משטרה. אנשי המשמר של בית המשפט העליון התנהגו אליו בליטופים, במקום לעצור אותו על המקום. אם ערבי היה מתנפל כך על בן גביר או על נבחר ציבור יהודי אחר, על המקום הוא היה נעצר באלימות".

עוד הוסיף טיבי: "זו סתם תלונה קנטרנית, למרות שהם היו באירוע ראו שברכה היה כל הזמן עם ידיים אחורה. הוא לא התקרב אליו. ההוא התקרב אלינו, יש להם מצלמות שם. הם היו חלק מזה, היו שותפים לכל אירוע הפרובוקציה הזה". לדברי טיבי העיכוב נמשך כמעט שעה, עד שהגיעה המשטרה.

יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה אמר בסיום הדיון: "ציפינו מבית המשפט שיגן על חופש הביטוי וימנע את ההתעמרות השיטתית של המשטרה, אבל נראה שהוא מאפשר למשטרה להמשיך ולהשתיק את הציבור הערבי באין מפריע. אנו נמשיך לקיים את מחאתנו באחריות ובהתאם לחוק שלא מחייב אותנו לבקש רישיון כדי לקיים משמרת מחאה"

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully