וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאום מדויק בין הכוחות: כך חיל האוויר מסיר את האיומים המידיים מהלוחמים בשטח

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 16:01

לפי הנחיות מפקד חיל האוויר, צומצם טווח הירי של כלי טיס ל-150 ואפילו 20 מטרים מהלוחמים בשטח, וכעת מתאפשר להם לירות על מחבלים שבקרבתם. קציני יבשה עברו הכשרות מיוחדות בשביל מטרה זו. "הדיוק קריטי, לכן שני הצדדים קשובים זה לזה"

בווידאו: צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון/צילום: דו"צ

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, צמצם את טווח הירי של כלי טיס להסרת איומים מהכוחות שפועלים בשטח - כך נודע היום (חמישי) לוואלה. כעת, על פי ההנחיות, מטוסי קרב יורים על איום 150 מטרים סמוך ללוחמים, ובמקרים חריגים מסוקי קרב יורים גם בקרבה של 20 מטרים לחיילים. כדי לשפר את התיאום בין כוחות היבשה לחיל האוויר צוותי "סופה", שכוללים קצינים וחיילים, הכשרות בחיל האוויר להכוונת כלי טיס לתקיפות נגד מטרות טרור בפרקי זמן קצרים ל"הסרת איום מידי".

לכל העדכונים על המלחמה

הלחימה של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 13 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות הכוחות ברצועה/דובר צה"ל

קצינים בחיל האוויר הסבירו כי בעקבות הסיכון הגבוה לפגיעה בכוחות על האדמה, שולבו בכלי הטיס אפליקציית "משואה", שמאפשרות לצוותי האוויר ותאי השליטה ב"בור" לראות את אותה המפה עליה מסתכלים הקצינים שאחראיים על התקדמות הכוחות. כך גדל התיאום בין הצדדים מתחזק וצוותי האוויר מבינים ביותר קלות מה המיקום המדויק של המחבלים עליהם מצביעים הלוחמים בשטח.

לוואלה נודע כי כמות התקפות הבזק, שיצאו לפועל באישורי המח"טים ומפקדי האוגדות, חסרת תקדים. "יש מחבלים שנמצאים בפיר פשוט, סוג של בור ללא מוצא עם טילי נ"ט, מטענים ורובה, אוכל ומים לכמה ימים ומחכים עד שהכוחות יבואו. צריך לתקוף את המחבלים האלה לפני שהכוחות מגיעים", הסביר קצין באוגדה 36. "יש מעל הראש שלנו מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטב"מים, הדיוק קריטי, צריך לחשב את הנזק האגבי כדי לפגוע במי שצריך, לכן שני הצדדים קשובים זה לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully