וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסם "תוכניות מפורטות" ברשת חברתית: נער בארה"ב מואשם שתכנן ירי המוני בבית כנסת

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 10:12

בן ה-13 מאוהיו נלקח לחקירה, לאחר שפרסומיו ב"דיסקורד" עוררו "פאניקה ציבורית". העבירות שמיוחסות לו קלות והדיון הראשון בעניינו ייערך בשבוע הבא. לפני יומיים נעצר נער אחר על ידי ה-FBI בחשד שאיים על 25 בתי כנסת ב-13 מדינות שונות בארה"ב

רובה אלמחטה, התנגשה במבנה באינדיאנופוליס, במחשבה שמדובר בבית ספר ישראלי./סעיף 27 א' בחוק זכויות יוצרים

נער בן 13 מקנטון שבמדינת אוהיו הואשם הלילה (חמישי) שתכנן לבצע ירי המוני בבית כנסת "טמפל ישראל" שבעיר. על פי מסמכי בית המשפט, הנער פרסם את "תוכניותיו המפורטות לירי ההמוני" ברשת החברתית "דיסקורד", שם דיווחו לרשויות החוק לאחר שגרמו ל"פאניקה בציבור". הנער מואשם בעבירות קלות יחסית של גרימת בהלה ואי-סדר, והדיון הראשון בעניינו ייערך ב-20 בדצמבר בבית משפט מחוזי לענייני משפחה.

"אנו נחרדים מכך שנער צעיר נעצר והואשם בתכנון ירי המוני בבית כנסת", הגיבו לדיווחים נציגי סניף אוהיו של הליגה למניעת השמצה. "אנו מודים לרשויות אכיפת החוק על חקירתן היסודית, ומקווים שעבור צעירים כמו החשוד הזה, זה יכול להיות רגע מלמד. שנאה ואיומים ברשתות החברתיות, כמו בחיים האמיתיים, אינם נסבלים ולא יהיו נסבלים".

לפני יומיים נעצר נער אחר על ידי ה-FBI בחשד למעורבות באיומים על בתי כנסת ומוסדות אחרים בארצות הברית. מהרשויות נמסר כי קבוצה באינטרנט שבה היה מעורב איימה על 25 בתי כנסת ב-13 מדינות שונות בארצות הברית במהלך החודשים יולי ואוגוסט. בסופו של דבר, האיומים התבררו כאיומי שווא, שהעסיקו כוחות מיוחדים רבים שהוזעקו לנטרל אותם.

בית הכנסת "טמפל ישראל" באוהיו. 14 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בית הכנסת "טמפל ישראל" באוהיו. 14 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד נמסר כי על שרת אינטרנט שבאמצעותו פעלה הרשת, נמצאו חברים שדגלו בדעות קיצוניות והאדרה של רוצחי המונים מתוקשרים. עם זאת, לא נמסר על מעצרים נוספים בפרשה, שבסיומה השרת הושבת. הנער יואשם על ידי משרד התובע המחוזי של מחוז אורנג' בשניים מהמקרים, נגד בתי כנסת בעיר טסטין ובעיר פולרטון. שמו של החשוד במעשים לא יפורסם מכיוון שהוא קטין.

בעיר אלבני שבמדינת ניו יורק צעיר נעצר בשבוע שעבר בחשד שפתח באש לעבר בית הכנסת הקונסרבטיבי "טמפל איזראל" בעיר. לא היו נפגעים מהירי, שאירע סמוך לגן ילדים. על פי הדיווח, החשוד, מופיד אלחאדר, בן 28 ממוצא עיראקי, קרא תוך כך לשחרור פלסטין ואחר כך מסר לחוקריו כי ירה על רקע המלחמה בעזה. המשטרה חוקרת כיצד רכש את הנשק, כיוון שעל פי החשד לא היה מורשה לכך בעצמו. אם יורשע במיוחס לו הוא צפוי לעונש מאסר של 20 שנה וקנס של רבע מיליון דולר.

מופיד אלחאדר, החשוד בירי לבית כנסת במדינת ניו יורק. 14 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מופיד אלחאדר, החשוד בירי לבית כנסת במדינת ניו יורק. 14 בדצמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שלושת המקרים המדאיגים מגיעים על רקע זינוק במספר התקריות האנטישמיות בארצות הברית, שהגיע לשיא מאז החל המעקב של הליגה נגד השמצה ב-1979. בין 7 באוקטובר ל-7 בדצמבר, הליגה תיעדה בסך הכל 2,031 תקריות אנטישמיות, בהשוואה ל-465 תקריות במהלך אותה תקופה ב-2022, מה שמהווה עלייה של 337 אחוז. התקריות כוללות 40 מקרי תקיפה פיזית, 337 מקרי ונדליזם, 749 מקרי הטרדה מילולית או בכתב ו-905 הפגנות הכוללות רטוריקה אנטישמית, ביטויי תמיכה בטרור נגד מדינת ישראל או אנטי-ציונות. בממוצע, במהלך 61 הימים האחרונים, חוו יהודים באמריקה כמעט 34 תקריות אנטישמיות ביום.

"הדפוס המפחיד הזה של מתקפות אנטישמיות לא נפסק מאז החלה מלחמת ישראל-חמאס ב-7 באוקטובר, ללא סימני ירידה בתקריות האנטישמיות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "קהילות יהודיות בכל רחבי ארה"ב מוצפות בשנאה. פקידי ציבור וראשי אוניברסיטאות חייבים להוריד את הטמפרטורה ולנקוט בפעולה ברורה ולהכריז כי התנהגות זו אינה מקובלת, בכדי למנוע עוד אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully