וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי גבעתי ממוטטים את ממלכת משפחת סינוואר בחאן יונס - בדרך ל"פיר הזהב"

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 7:02

צוות הקרב החטיבתי פוצץ בימים האחרונים יותר מ-100 בניינים והרג 120 מחבלים, כשמדי יום פעילי חמאס בעיר נכנעים או נלקחים בשבי. כעת, מתמקדים החיפושים אחר בכירי הנהגת חמאס שלפי הערכות מסתתרים בעומק הקרקע במנהרות שנבנו לשהייה ממושכת, בתקווה שאלה יובילו לחטופים

בווידאו: כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי בעיצומה של לחימה בדרום רצועת עזה/דובר צה"ל

צוות הקרב החטיבתי (צק"ח) של גבעתי בפיקודו של אל"ם לירון בטיטו תמרן לחאן יונס לפני עשרה ימים תחת אוגדה 98. חרף מטעני החבלה בדרך, וחוליות הנ"ט - בתוך עשר שעות נעמדו הדחפורים, הטנקים, והנגמש"ים של החטיבה בלב השטחים הבנויים של חאן יונס.

הישגי הצק"ח עד כה כוללים יותר מ-120 מחבלים שנהרגו בקרבות בחאן יונס מטווחים קרובים בסיוע אש אווירית, ושחלקם חוסל בתוך פירים. כמעט מדי יום נלקחו בשבי פעילי חמאס, בהם לוחמי נוחבה של הזרוע הצבאית. לפי עדויות מהשטח, חלק מהמחבלים נכנעו לאחר שכותרו על ידי צה"ל, וחלקם אותר ב"מחסות" על ידי לוחמי צק"ח גבעתי, כשהם מנסים להיטמע בין אזרחים פלסטינים. עוד הצליחו לאתר לוחמי צק"ח גבעתי מסמכים רבים, מפות, ואמצעים אלקטרוניים המכילים מודיעין בעל ערך מבצעי להבנת מיקום מחבלים, עמדות צבאיות ומחסני נשק.

מח"ט גבעתי, ח'אן יונס, רצועת עזה.. דובר צה"ל
חטיבת גבעתי בחאן יונס/דובר צה"ל

נכון לכתיבת שורות אלו, ובניגוד לדעה הרווחת הציבור, צק"ח גבעתי השמיד ומוטט יותר מ-100 בניינים בחאן יונס בעשרת הימים האחרונים. לפי הדיווחים מהשטח, עולה כי הבניינים הללו הופצצו מהקרקע ומהאוויר, לאחר שאותרו בהם תשתיות צבאיות מסוגים שונים. חלקם שימש עמדות תצפית התומכות את מערכת המנהרות בשטח.

חלק ממטרות הכוחות במרחב חאן יונס היא איתור מנהרות אסטרטגיות של החמאס שמהן מנהלים המחבלים את הלחימה, מפעילים אמצעי פיקוד ושליטה, וחלקם מהווים מסתור למפקדי הזרוע הצבאית של החמאס ובכירי הארגון, אתרים להחזקת החטופים, ועוד.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מח"ט גבעתי, ח'אן יונס, רצועת עזה.. דובר צה"ל
מח"ט גבעתי לירון בטיטו/דובר צה"ל
כוחות סיירת גבעתי, ח'אן יונס, רצועת עזה.. דובר צה"ל
כוחות סיירת גבעתי/דובר צה"ל

לפי הערכות במערכת הביטחון, בכירי הנהגת חמאס מסתתרים בעומק הקרקע במנהרות שנבנו לשהייה ממושכת מאוד, אך הן נתמכות במערכת צבאית שכוללת פירים, תצפיות מעל הקרקע ואתרים נוספים אותן מחפש צה"ל. לפי הגדרת מפקדי השדה של צה"ל מוגדרים אותו רמז שיוביל לתפנית בשטח : "פיר הזהב".

לפי המידע המודיעיני המצטבר במערכת הביטחון בחאן יונס, בנו משפחות סינוואר המורחבת ומשפחתו של מוחמד דף, בני המקום, מערכות לחימה מורכבות מבוצרות, שככל שיעבור הזמן, וצה"ל יטהר את המבנים וישמיד תשתיות, יהיה ניתן להגיע אליהם. עוד טוענים מפקדים, כי כוחות אוגדה 98 הצליחו לשבור את המסגרות הגדולות של חטיבת חאן יונס של חמאס, שלא מצליחה להוציא אל הפועל התקפות גדולות אלא פעולות גרילה מצומצמות מאוד של מחבלים בודדים או חוליות בנות 2-3 מחבלים. לפי הערכות במערכת הביטחון, הגדודים בחאן יונס הרבה פחות מנוסים בפעולות הצבאיות בהשוואה לגדודים בצפון רצועת עזה משום שלאורך השנים רוב המבצעים של צה"ל התמקדו בצפון הרצועה.

מח"ט גבעתי, ח'אן יונס, רצועת עזה.. דובר צה"ל
כוחות גבעתי בחאן יונס/דובר צה"ל

מפקדים בכירים בצה"ל הבהירו כי לרשות כוחות אוגדה 98 עומדים כלל היכולות לסריקות מבנים ופירים הכוללים את יחידות עוקץ, לוחמי יחידת יהל"ם, גדודי הנדסה ומפעילי כלי הנדסה כבדים, וככל שיחלפו הימים הקרובים יתרחבו הישגי צה"ל ויגרמו ליותר פעילי חמאס להסגיר את עצמם.

מהשטח עולות עדויות על שימוש שעושה חמאס באזרחים כדי לבדוק את מיקום הכוחות בשטח. ביממה האחרונה, פעלו לוחמי חטיבת גבעתי במספר מוקדים כדי לחלץ אזרחים פלסטינים פצועים מאזורי הקרבות תוך כדי שהם עוצרים את הלחימה ומייצרים ציר הומניטארי זמני עד לפינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully