וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי של ביידן נפגש בסעודיה עם בן סלמאן לדון על המלחמה בעזה

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 22:56

יום לפני ביקורו בישראל, נפגש סאליבן עם יורש העצר הסעודי לדיון במאמצים למנוע הסלמה אזורית. בין היתר דנו השניים על הרתעת החות'ים, ועל קידום תהליך מדיני בין ישראל לפלסטינים במסגרת עסקת החבילה. מחר ייפגש סאליבן עם נתניהו, ועם יתר חברי קבינט המלחמה

יום לפני ביקורו בישראל הגיע היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן לסעודיה ונפגש עם יורש העצר מוחמד בן סלמאן כדי לדון עמו על המלחמה בעזה והמאמצים למנוע הסלמה אזורית - כך אמרו שני בכירים אמריקנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סאליבן. 19 בינואר 2023. קובי גדעון /לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
יפגוש מחר גם את ראש הממשלה. נתניהו וסאליבן/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון /לע"מ

למה זה חשוב

  • בכירים אמריקנים רואים בסעודיה שחקנית מפתח במאמצים למנוע מהמשבר בעזה להבעיר את המזרח התיכון וכשותפה באסטרטגיה האמריקנית באזור ביום שאחרי המלחמה.
  • הנשיא ביידן אמר אתמול כי אחרי המלחמה הוא מעוניין לחדש את מאמציו לקדם עסקת חבילה בין ארה"ב, סעודיה וישראל - אבל הדגיש כי היא צריכה לצאת לפועל כחלק ממהלך רחב יותר לחידוש תהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

במוקד החדשות

  • בכיר אמריקני אמר כי סאליבן הגיע לסעודיה כדי לדון על המאמצים הדיפלומטיים של ממשל ביידן לשמור על היציבות במזרח התיכון ולמנוע מהעימות בין ישראל לחמאס להתרחב למקומות אחרים באזור.
  • אחד הנושאים שסאליבן דן עליהם עם יורש העצר הסעודי הוא הנסיון להרתיע את המורדים החות'ים מהתקפות על כלי שיט שנעים בנתיבי הסחר הבינלאומיים בים האדום, כך אמר הבכיר האמריקני.
  • הבכיר האמריקני הוסיף כי סאליבן דן עם יורש העצר הסעודי על כיצד להשתמש בהתקדמות שהושגה במגעים בין ארה"ב לבין סעודיה על עסקת החבילה לפני המלחמה כדי לקדם תהליך מדיני בין ישראל לפלסטינים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לוחץ את ידו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לצדו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי בפסגת G20 בניו דלהי, 9 בספטמבר 2023. רויטרס
סלמאן וביידן/רויטרס

מה הלאה

  • ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש מחר עם סאליבן בקריה בתל אביב. כמו כן, סאליבן ייפגש עם נשיא המדינה הרצוג, עם שר הביטחון גלנט, עם השר גנץ ועם חברי קבינט ניהול המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully