וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים הודיע למזכיר הממשלה: "לא אפעל לדחיית הבחירות המקומיות"

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 16:11

השר ארבל קיים שיחות עם ראשי הסיעות בקואליציה ועם יו"ר המחנה הממלכתי גנץ - בהן עלתה לדבריו "התנגדות מובהקת" לדחייה נוספת של מועד הבחירות המקומיות, שנדחו ל-30 בינואר. ב-14 רשויות מקומיות שפונו בעקבות המלחמה, הבחירות אכן יידחו

בווידאו: חטיבת גולני נלחמים בשג׳אעיה: "מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור"/דובר צה"ל

שר הפנים משה ארבל כתב היום (רביעי) למזכיר הממשלה יוסי פוקס, כי קיימת "התנגדות מובהקת" בקואליציה ובמחנה הממלכתי לדחיית הבחירות המקומיות, ולכן "אין לדחייה זו בעת זו היתכנות" - והוא לא יפעל לדחיית הבחירות.

במכתב ששיגר, הזכיר ארבל כי הכנסת אישרה לדחות את הבחירות המקומיות ל-30 בינואר 2024, על רקע פרוץ מלחמת "חרבות ברזל". "הממשלה רשאית, באישור רוב מיוחד של שלושה רבעים מחברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, ושל מליאת הכנסת, לדחות את מועד הבחירות ל-27 בפברואר. דחייה ארוכה מזו דורשת תיקון חקיקה ראשית".

משה ארבל בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
משה ארבל/ראובן קסטרו

"בשבוע שעבר", כתב השר ארבל, "הודעתי ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת על החלטתי שלא לדחות את הבחירות המקומיות דחייה נוספת. זאת, למעט 14 רשויות מקומיות אשר פונו והושפעו במיוחד מפרוץ המלחמה. בהן, לא ניתן לקיים את הבחירות במועדן ובכוונתי לקבוע מועד חדש לבחירות ברשויות אלו". ארבל הזכיר כי החלטה זו התקבלה "נוכח המלצת גורמי המקצוע, לאחר עריכת עבודת מטה מקיפה שכללה קבלת התייחסויות גופי הביטחון".

ארבל הדגיש כי הוא קיים שיחות עם ראשי הסיעות בקואליציה, בהם ראשי סיעת הליכוד, יו"ר הקואליציה, ויו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, בהן עלתה "התנגדות מובהקת" לדחייה נוספת של מועד הבחירות המקומיות. "לפיכך ולאור התנאים שנקבעו בחקיקה לאישור דחייה כאמור, אין לדחייה זו בעת זו היתכנות. בנסיבות אלו מצאתי כאמור שלא לפעול לדחיית הבחירות". הוא סיכם בפני מזכיר הממשלה, "לנוכח האמור, ככל ששר האוצר, או חבר ממשלה אחר, מבקש לקדם החלטה לדחיית הבחירות, אבקשך לוודא ראשית את עמדות ראשי כלל סיעות הקואליציה בטרם תידרש הממשלה לנושא. עוד אציין כי החלטה בנושא זה נכון לה שתתקבל בהסכמה רחבה ולא להסתפק בהסכמה קואליציונית בלבד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פעילות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
כ-300 מתמודדים בבחירות המקומיות שגויסו למילואים קוראים לדחיית הבחירות/דובר צה"ל

בריאיון ל-103FM הצהיר השר ארבל כי ב-30 בינואר יוצבו קלפיות בעומק רצועת עזה, כדי שחיילים מגוייסים יוכלו להצביע. "מיד עם חקיקת החוק לדחיית מועד הבחירות, פניתי גם לראש המל"ל וגם למפקח על הבחירות במשרד הפנים, וביקשתי מהם לבצע עבודת מטה מקיפה", הבהיר. "אמרתי להם שאקבל כל תוצאה שיביאו, ובלבד שיעשו עבודת מטה מקיפה, ואדע לעמוד בלחצים. כל החלטה, גם על דחייה וגם על אי דחייה, יש פה החלטה פוליטית".

מפלגת הציונות הדתית בראשות השר בצלאל סמוטריץ' פועלת לדחיית הבחירות לרשויות המקומיות, זאת בשל מחאת אנשי מילואים, שחלקם עובדים בקמפיינים בבחירות ואף מתמודדים בהן. כ-300 מתמודדים בבחירות המקומיות שגויסו למילואים ונמצאים בלחימה בעזה, דורשים להמשיך להילחם ומציינים שהם אינם מתכוונים לעזוב את שדה הקרב וללכת לבחירות. ארבל הבהיר בריאיון ב-103FM, "אין מניעה לשחרר אותם לטובת הקמפיין. בזמן 'עופרת יצוקה' היו גם בחירות מקומיות, הייתה אז עתירה לדחיית הבחירות, והשופט אליקים רובינשטיין כתב שרצוי להימנע מדחיית הבחירות בשל פעולת האויב".

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית שהגיש את הצעת החוק לדחיית הבחירות תקף, "השר ארבל דבק בעקשנות בעמדתו שלא לדחות את הבחירות המוניציפליות ומפגין בכך ניתוק מוחלט מחיילי המילואים הלוחמים ברגעים אלו בעזה ובגזרת הצפון. אתמול פנו לשר 357 (!) מועמדים מכל הארץ ומכל המפלגות בבקשה לשנות את רוע הגזירה. קורא לחברי הכנסת מכל סיעות הבית- חובה עלינו לעצור את הדבר הזה. האם נשמע לכם הגיוני שמג"דים ומח"טים יעזבו את פקודיהם באמצע לחימה כדי לנהל קמפיין בחירות? האם סביר בעיניכם שיוותרו על זכותם להתמודד? אתם באמת חושבים שמלחמות מוניציפליות וקמפיינים מפלגים זה מה שחסר לעם ישראל כרגע? עוד לא מאוחר להתעשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully