וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע לחץ אמריקני: ישראל שוקלת לפתוח את מעבר כרם שלום להכנסת סיוע לעזה

עודכן לאחרונה: 13.12.2023 / 0:16

לקראת הגעתו של היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב סאליבן לישראל השבוע ישראל שוקלת בחיוב לשנות את המדיניות בה נקטה מתחילת המלחמה ולאפשר הכנסת סיוע לעזה משטחה. בכיר ישראלי אמר כי ישראל צפויה לבצע את המהלך כדי למנוע משבר הומניטארי ולשמר את התמיכה האמריקנית

בווידאו: עשרות משאיות דלקים וגז נכנסו למעבר כרם שלום הבוקר/צילום: שי מכלוף

על רקע לחץ אמריקני ולקראת ביקורו של היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן בישראל ביום חמישי, ישראל שוקלת בחיוב לאפשר הכנסת סיוע הומניטארי לעזה משטחה דרך מעבר כרם שלום לראשונה מתחילת המלחמה - כך אמרו לוואלה! בכירים ישראלים.

מעבר כרם שלום,נפתח  למעבר סחורות, 8 באוגוסט 2022. רשות המעברים, משרד הביטחון
מעבר כרם שלום,נפתח למעבר סחורות, 8 באוגוסט 2022/משרד הביטחון, רשות המעברים

למה זה חשוב

  • אם ישראל תאפשר הכנסת סיוע הומניטארי לעזה משטחה זה יהיה שינוי מדיניות משמעותי. מאז מתקפת הטרור של ה-7 באוקטובר החליטה הממשלה על ניתוק כל הקשרים עם רצועת עזה ולא הכניסה כל סיוע הומניטארי לרצועה דרך מעברי הגבול עם ישראל.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

במוקד החדשות

  • היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, ג'ייק סאליבן, יגיע לישראל ביום חמישי וייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם בכירים נוספים. הפתיחה של מעבר כרם שלום להכנסת משאיות סיוע לעזה הינו אחת הדרישות האמריקניות המרכזיות של ארה"ב לפני הביקור.
  • לפני כמה ימים הודיעה ישראל כי היא מסכימה לאפשר להשתמש במעבר כרם שלום לבידוק של משלוחי סיוע אך לא להכנסת הסיוע עצמו לרצועה. בימים האחרונים הפעיל ממשל ביידן לחץ על ישראל בערוצים שונים כדי לשכנע אותה לפתוח את מעבר כרם שלום באופן מלא כדי להכניס סיוע לרצועה.
  • "מעבר רפיח אינו מספיק כדי לטפל בכמות הסיוע שנחוצה עבור הצרכים של האוכלוסיה הפלסטינית בעזה. הצרכים האלה הולכים לגדלים מדי יום כשיותר ויותר אנשים נעקרים מבתיהם", אמר היועץ לביטחון לאומי סאליבן לרשת CNN אמש.
  • סאליבן ציין כי יש צורך להשתמש ביכולות המשמעותיות שקיימות במעבר כרם שלום "באופן חריג כדי להכניס יותר מזון, מים ותרופות לעזה ולחלק אותם לתושבים הפלסטינים".

מה הם אומרים

  • בכיר ישראלי אמר כי ישראל בוחנת בחיוב את הבקשה האמריקנית לפתוח את מעבר כרם שלום להכנסת משאיות סיוע לעזה. "זה צפוי לקרות בקרוב", אמר הבכיר הישראלי.
  • הוא הוסיף כי ישראל מכירה בכך שמעבר רפיח בין מצרים לבין הרצועה לא יכול לתת מענה למצב ההומניטארי המידרדר ברצועה.
  • "מעבר רפיח לא אפקטיבי. משאיות נתקעות שם. יש צורך הומניטארי אמיתי ואנחנו לא רוצים שאנשים ימותו מרעב בעזה", אמר הבכיר הישראלי.
  • הבכיר הישראלי הוסיף כי ביום שאחרי המלחמה ישראל תתנתק באופן מלא מרצועת עזה אבל כעת הדבר אינו אפשרי ולישראל אין ברירה אלא לאפשר כניסת סיוע הומניטארי לעזה משטחה.
  • הבכיר הישראלי הדגיש עוד כי סיבה נוספת לכך שישראל צפויה לפתוח את כרם שלום להכנסת סיוע לעזה היא הצורך בשימור התמיכה האמריקנית בפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועה.
  • בכיר ישראלי נוסף אמר כי סוגיית פתיחת כרם שלום להכנסת סיוע לעזה נמצאת בדיונים בשל בקשה אמריקנית, אך ציין כי הנושא עדיין לא הוכרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully