וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כאן קודקוד בכיר - אש": מפקד חיל האוויר טס מעל שמי עזה והשתתף בתקיפת מפקדת חמאס

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 18:31

האלוף תומר בר הורה על הירי לעבר בסיס הטרור שממנו בוצע הירי שהרג את רס"ם במיל' גדעון אילני, בן ה-35 מעשהאל, יום לפני כן. "רשאי. שגר", הכריז בקשר בר למפקד גדוד 2855, בו לחם אילנו. הוא בירך לאחר התקיפה: "בטוח שאתם תוקפים חזק, ומממשים את המשימה. אנחנו מעליכם"

בווידאו: מפקד חיל האוויר: ״יחד איתכם בכל, המשיכו כך, אנחנו כאן מעליכם לשירותכם״ 12.12.23/דו"צ

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, טס אתמול (שני) מעל שמי עזה והשתתף בתקיפת בסיס הטרור בחאן יונס שממנו בוצע הירי שהביא למותו של רס"ם במיל' גדעון אילני, לוחם בגדוד 2855, יום לפני כן.

בהכוונת התקיפה השתתפו לוחמי גדוד "חוד החנית", בו לחם אילני, לצד אוגדה 98 - "עוצבת האש" של צה"ל. "מפקד חיל האוויר כאן קודקוד בכיר מבקש ירי לטובתי אל החלון בקומה העליונה", עלה בקשר סא"ל במיל' אורי, מפקד גדודו של אילני. "לוחמי הפלוגה נלחמו בדיוק במרחב זה, וכאן נתקלו באויב מלוכלך שהרג את חברנו גדעון ועכשיו אנחנו באים להשמידו".

"רשאי. שגר. בביצוע", הורה האלוף בר, ומסוק הקרב של חיל האוויר הפציץ את המבנה מרחוק.

אלוף תומר בר  מפקד חיל אוויר, בסיס תל נוף,  16 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
אלוף תומר בר מפקד חיל אוויר, בסיס תל נוף, 16 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו
הליקופטר של חיל האוויר מעל עזה. רויטרס
הליקופטר של חיל האוויר מעל עזה/רויטרס

"בטוחים שאתם תוקפים חזק קדימה, ואתם מממשים את המשימה. אנחנו כאן מעליכם", בירך בר לאחר התקיפה. "אנחנו בטוחים איתכם. יודעים לעשות את העבודה בצורה משותפת, באופן יוצא מן הכלל", השיב לו תא"ל דן גולדפוס, מפקד גדוד 98.

אילני, בן 35 מעשהאל, הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, ספד לו אתמול, וסיפר עליו ועל משפחתו: "גדעון היה דוקטורנט לפיזיקה, איש אשכולות, איש של ערכים וציונות שהגיע לכאן עם אשתו אסתי, מורה בבית הספר האזורי דביר וששת ילדיהם לטעת שורשים ולבנות ישוב. גדעון נפל בקרב גבורה כנגד מחבלי חמאס שבקשו לגדוע את ההתישבות בעוטף ומרחבי הארץ. צה"ל והמועצה תמשיך ותלווה את המשפחה ואת קהילת עשהאל".

חלל צה"ל רס"ם (במיל') גדעון אילני, 11 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
חלל צה"ל רס"ם (במיל') גדעון אילני, 11 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully