וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדחיפות? ביקורת בצמרת צה"ל על ההחלטה להחליף את קצין שריון ראשי וראש המנהל האזרחי בזמן מלחמה

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 6:23

קצינים בכירים הביעו תמיהה על ההחלטה להוציא לפועל את החלפת תא"ל הישאם איבראהים תוך כדי התמרון שכוחות השיריון מובילים, ולמנות אותו לראש המנהל האזרחי. גם המנהל נמצא בתקופת שיא של רגישות. "לא מהלך חכם", אמר אחד הקצינים. לא התקבלה תגובה מדובר צה"ל

בווידאו: תיעוד פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

ביקורת נמתחה לאחרונה בצמרת צה"ל על ההחלטה להוציא אל הפועל את מהלך החלפת קצין שריון ראשי, תוך כדי מלחמה, כשחיל השריון נמצא בליבו של התמרון הקרקעי ברצועת עזה נגד חמאס. החיל מוביל את התמרון ומנהל לחימה עיקשת מול חוליות טרור של חיזבאללה בגבול לבנון, ומליציות שיעיות פרו איראניות בסוריה.

לפני חמישה ימים התקיים טקס החלפת קצין שריון ראשי, בנוכחות מפקד זרוע יבשה האלוף תמיד ידעי, מפקד מערך התמרון והגיס הצפוני האלוף סער צור ומפקד פיקוד ההכשרות והאימונים האלוף דוד זיני.
אוהד מאור הועלה לדרגת תת אלוף, ונכנס לתפקיד במקום תא"ל הישאם איבראהים, אשר יכנס לתפקיד ראש המנהל האזרחי.

טנק ישראלי בגבול עזה. רויטרס
מובילים את התמרון. טנק של צה"ל על גבול עזה/רויטרס

"לא נהוג להחליף קצונה בכירה תוך כדי מלחמה, אלא אם כן יש מידה של דחיפות", אמר קצין בכיר במילואים המצוי בפרטי התהליך. "אין שום מידה של דחיפות, ולכן תא"ל איבראהים, קצין מצוין לכל הדעות, היה צריך להישאר בתפקידו עד אחרי המלחמה, כדי ללוות סוגיות של כוח אדם, מפקדים בשטח ובקדמיות, ולתרום את חלקו בהטמעת הלקחים תוך כדי המלחמה והתחקירים ביום שאחרי. יש המון מה לעשות".

בנוסף להסתייגות הנזכרת, סוכם שתא"ל איבראהים יתחיל לשמש בתפקיד ראש המנהל האזרחי, במקום תא"ל עטילה פארס. מסיבה לא ברורה הוחלט להקדים את כניסתו לתפקיד בזמן המלחמה. קצינים הבקיאים בתהליך אמרו: "המנהל האזרחי נמצא כרגע בשיא של פעילות ורגישות אזורית. יש לחץ גדול מאוד באזור. תא"ל פארס זוכה לאמון מלא מהרמטכ"ל. למה למהר? מבלי לפגוע בקצין עתיר זכויות ומפקד שדה כמו הישאם איבראהים".

הקצינים אמרו שהמהלך תמוה במיוחד לנוכח העובדה שהוחלט לדחות לאחרי המלחמה את החלפת מפקד אוגדת יו"ש בשל רגישותה של התקופה. "תא"ל יקי דולף אמור להחליף את תא"ל אבי בלוט. זה לא מהלך חכם. להבנתי הוא גם לא מקובל על כלל המעורבים ומצביע על ניתוק מהמציאות האזורית. נכון לבצע החלפה בהדרגה, בחוכמה וברגישות אחרי המלחמה", אמר אחד הקצינים.

לא התקבלה תגובה של דובר צה"ל לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully