וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות איום ארה"ב: תתאפשר כניסת פלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית לישראל

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 22:43

ישראל החליטה לחזור בה ולאפשר לפלסטינים-אמריקנים שחיים בגדה להיכנס לשטחה, חרף הסגר שהוטל על השטחים מאז 7 באוקטובר. זאת, לאחר שממשל ביידן איים כי אם ישראל לא תאפשר את המעבר - יוקפא הפטור מוויזה לישראלים

בוידאו: טקס הוקרה למשרדי הממשלה שקידמו את הכנסת ישראל תוכנית הפטור מויזה לארה"ב/לעמ

בעקבות איום אמריקני להקפיא את מתן הפטור מוויזה לישראלים שמעוניינים לבקר בארצות הברית, החליטה ישראל בימים האחרונים לאפשר לפלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית, שחיים בגדה המערבית, להיכנס לישראל חרף הסגר שהוטל על השטחים מאז 7 באוקטובר.

על האיום האמריקני להקפיא את הפטור מוויזה לישראלים דווח לראשונה בוואלה. בכיר אמריקני ציין כי ממשל ביידן דרש מישראל לפתור את הנושא עד השבוע. בעקבות זאת, בכיר ישראלי אמר כי בימים האחרונים החליט הדרג המדיני, תחת לחץ אמריקני, לאפשר כניסה של פלסטינים-אמריקנים לישראל.

ההחלטה נכנסה לתוקף ביום שישי ואתמול (ראשון) פרסמה שגרירות ארצות הברית בישראל הודעה לאזרחים אמריקנים שמחזיקים גם בתעודות זהות פלסטיניות וחיים בגדה המערבית, ולפיה הם יכולים לשוב ולהגיש בקשה באתר מתאם הפעולות בשטחים לקבלת היתר כניסה לישראל כתיירים למשך 90 יום.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. Anna Moneymaker/Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90, עיבוד תמונה
ביידן ונתניהו/עיבוד תמונה, Anna Moneymaker/Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90

האפשרות לקבל היתר כזה הייתה חלק מסעיף ההדדיות בהסכם הפטור מוויזה בין ישראל לבין ארצות הברית, אלא שב-7 באוקטובר הקפיאה ישראל את האפשרות הזו כאשר הטילה סגר על השטחים ולמעשה הפסיקה ליישם את ההסכם.

ישראל הייתה אמורה להיכנס רשמית לתוכנית הפטור מוויזה בסוף החודש שעבר, אבל בעקבות מתקפת החמאס החליט ממשל ביידן לקצר את לוחות הזמנים ביותר מחודש ולהתחיל את הפטור מוויזה כבר ב-19 באוקטובר. בכירים ישראלים ראו את הצעד האמריקני כהפגנת סולידריות.

זמן קצר אחרי מתקפת החמאס הטילה ישראל את הסגר על הגדה מסיבות ביטחוניות, ואסרה על כניסתם של פלסטינים שחיים שם, כולל יותר מ-100 אלף פועלים פלסטינים, שהיו נכנסים מדי יום לעבודה בישראל. ההחלטה השפיעה על עשרות אלפי פלסטינים-אמריקנים שבחודשים שקדמו לכך נהנו מחופש תנועה חסר תקדים בין הגדה המערבית לבין ישראל בגלל עקרון ההדדיות שנכלל בהסכם הפטור מוויזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully