וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו לבית המשפט: אני אמנם בנו של ראש הממשלה - אך איני קיצוני

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 16:27

יאיר נתניהו הגיש כתב הגנה בתביעת לשון הרע שהגיש עיתונאי "הארץ" יוסי קליין נגדו בגין שיתוף ציוץ. בציוץ ששותף נטען כי קליין כתב כי המפגינים נגד הרפורמה חזרו הביתה "בתחושה קשה כי דם לא נשפך", בעוד שבטור נכתב כי הם חשו הקלה כי לא נשפך דם

יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
"ציוץ מחדש איננו מהווה לשון הרע". יאיר נתניהו/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90

יאיר נתניהו הגיש כתב הגנה בתביעת הדיבה שהגיש עיתונאי "הארץ" יוסי קליין נגדו ונגד הליכוד, ונגד שורת עיתונאים נוספים. התביעה הוגשה בגין שיתוף מחדש של ציוץ שבו נטען כי קליין כתב בטורו בעיתון כי המפגינים נגד המהפכה המשפטית בהפגנה מול הכנסת בפברואר חזרו הביתה "בתחושה קשה כי דם לא נשפך", בעוד בטורו נכתב: "המפגינים הלכו הביתה בתחושה קשה, אבל גם בסוג של הקלה. דם לא נשפך".

אחד מהנתבעים הוא בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שביקש לדחות את התביעה על הסף. נתניהו, שמיוצג על ידי עו"ד אוריאל חור-ניזרי כתב כי "הנתבע אמנם בנו של ראש הממשלה, אך איננו קיצוני".

הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
"הנתבע אמנם בנו של ראש הממשלה, אך איננו קיצוני". יאיר נתניהו בבית משפט/ראובן קסטרו

נתניהו דוחה את הטענה שהוא צייץ מחדש את הציוץ נגד קליין: "הנתבע לא פרסם ולא צייץ מחדש את הציוץ נגד קליין לפי מיטב ידיעתו, וכי כתב התביעה איננו מציג ולו ראיה אחת, אף לא ברמז לכך שנתניהו צייץ את הציוץ האמור בדרך כלשהי. חשוב להבין, בכדי להראות שאדם צייץ מחדש משהו, יש להראות בדף הבית את הציוץ מחדש, לא להראות רשימה של ציוצים מחדש שמופיעה בכל פרסום מחדש של כל ציוץ, כאשר בכתב התביעה כלל לא מופיע ציוץ מחדש מהדף של הנתבע. ככול והיה הנתבע מצייץ מחדש - הציוץ היה מופיע בדף של הנתבע בטוויטר, בעוד מעיון בדף הנתבע בטוויטר ניתן לראות שכלל אין פרסום כזה אצל הנתבע".

בנוסף, נתניהו טוען, בניגוד למה שנפסק בבית המשפט העליון, כי "ציוץ מחדש איננו מהווה לשון הרע אלא רק במקרים חריגים ביותר והמקרה (אף אם היה ציוץ מחדש - מה שאין כן כמובן), איננו מהווה לשון הרע לעניין ציוץ מחדש של פרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully