וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: להוריד את הקמפיין התוקפני נגד שרון

5.1.2001 / 2:42

"אתם הרי יודעים מיהו אריק שרון", זו הכותרת תחת תמונות זוועה מהטבח בסברה ושתילה שהתפרסמה אתמול בעיתונות הערבית; ברק זעם והורה על הורדת המודעה; בערב הוא כבר תקף את שרון

מאת הלית לוי ואסף לוי

לשכת ברק התנצלה אמש בפני יו"ר הליכוד אריאל שרון. ראש הממשלה, אהוד ברק, הורה למטה הערבים במטה הבחירות שלו לעצור את הקמפיין שהופיע היום בעיתון הערבי "אל-מידאן".
במודעה נראו תמונות מטבח סברה ושתילה והכיתוב: "שרון - כבר מפחדים".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו, כי ברק זעם על קיצוניותה של המודעה והעיר לשר יוסי ביילין, האחראי לפרסומן. המודעות הוצבו ואושרו על ידי המטה הערבי במפלגת העבודה בראשו עומד יוסי ביילין. ככל הנראה ביילין שתומך בקמפיין נגיטיבי שכזה לא קיבל את אישורו של ראש הממשלה למודעות שהתפרסמו היום במגזר הערבי. יש לציין שהמטה בראשו עומד ביילין עובד באופן עצמאי תחת הנחייה קריאטיבית של הצוות הראשי של מפלגת העבודה. יחד עם זאת, גם בכירי הצוות עצמו הופתעו מהמודעות.

בעיתון הערבי "אל-מידאן", התפרסמה תמונה הלקוחה מאירועי סברה ושתילה בלבנון בשנת 82'. בתמונה נראית בין היתר אשה המוקפת בגופות. תחת התמונה מתנוססת הכתובת, "אתם הרי יודעים מיהו אריאל שרון".

הקמפיין במגזר הערבי הוא חלק מקמפיין נגטיבי גדול, הנובע מהחלטה אסטרטגית במטהו של ברק, כי יש לנקוט במדיניות הרתעה, שעשויה להיות אפקטיבית יותר במגזר הערבי. הקמפיין, שאושר גם על ידי ראש המטה האסטרטגי, יוסי ביילין, יכלול סדרת מודעות, ובה ציטוטים קודמים של שרון אודות ערביי ישראל כמו גם תוכניותיו המדיניות.

אולם עם פרסום הידיעה בגלי צה"ל אודות תחילתו של הקמפיין, התכנסו בכירים במטהו של ברק לדיון במודעה שהתפרסמה. נדמה שפרסומה למרות אישור מוקדם, עורר מבוכה, מאחר וטרם התקבלה תגובה רשמית על הדברים ממטהו של ראש הממשלה.

בליכוד מאשימים את השר יוסי ביילין, העומד בראש המטה האסטרטגי שאישר את הקמפיין. לדבריהם, "הניסיון של מטה ברק ליצור פחד ושנאה בקרב אזרחי ישראל הערבים, על ידי רצח אופי מתמשך כנגד ראש הממשלה הבא אריק שרון, ראוי לגינוי והוקעה ציבורית".

לדבריהם, "שליחיו האנונימיים והגלויים של ברק המאיימים במלחמה אזורית כוללת, מנסים להביא לשנאה ולמלחמת אזרחים כדי לנצח בבחירות. רק ברק, יכול היה לפגוע במרקם החיים העדין תוך ביזוי והשפלה של אזרחים ערבים".

"שרון אחראי לפלונטרים"

למרות זאת, המשיך אתמול ברק לתקוף בחריפות את שרון. בטקס חנוכת בית מפלגת העבודה בשכונת התקווה האשים ברק את שרון בכך שהוא אחראי ל"פלונטרים" שהתרחשו במדינה בעשרות השנים האחרונות. "הטרגדיה הלבנונית, הצורך שלנו להתמודד עם התנחלויות פוליטיות על ראשי הרים קרחים ביו"ש והכנסת המימד הדתי של האיסלאם והיהדות לעימות, באמצעות הביקור בהר הבית", אמר ברק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully