וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים שהוצגו לקבינט: היעדר כניסת עובדים פלסטינים - נזק משמעותי למשק הישראלי

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 9:30

בזמן שההחלטה בנושא נדחתה למועד לא ידוע, גורמי ביטחון הציגו בפני הקבינט תמונה מדאיגה לגבי ההחלטה שלא להכניס פועלים מיו"ש לישראל. הגורמים הבהירו כי מעבר לפגיעה חודשית של 6 מיליארד שקל, שינוי בקריטריון הכניסה יוסיף צעירים למעגל האבטלה ועלול לדרדר אותם לטרור

חיילי צה"ל נכנסים לעיר ג'נין/ללא קרדיט

בהתאם לנתונים שהוצגו לקבינט הלילה (שני), עולה כי היעדר כניסת העובדים הפלסטינים לענפים השונים פוגעת בתפקוד המשק הישראלי - כך נודע לוואלה!. היקף הפגיעה החודשית הישירה לתפוקה המשקית מוערכת בכשישה מיליארד שקלים. גורמים במערכת הביטחון אמרו לחברי הקבינט, כי מידת הנזק למשק הישראלי משמעותית מאוד, ולכן לא נכון לשקול את ההחלטה רק אל מול האינטרסים הפלסטינים.

עוד הבהירו גורמים במערכת הביטחון לחברי הקבינט, כי מרבית העובדים הפלסטינים מקווים שבזמן הקרוב ממשלת ישראל תפתח את המעברים ותאפשר להם לעבוד בישראל, ולכן הם לא יוצאים להפגנות ברחובות נגד ישראל והרשות הפלסטינית.

עובדים פלסטינים בסיום יום עבודה באריאל, 3 בפברואר 2016. רויטרס
מחכים שייפתחו המעברים - ובינתיים לא יוצאים להפגין. פועלים פלסטינים/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון הבהירו כי גם שינוי בקריטריונים עלול לפגוע במשק הישראלי, שלא מצא בשלב זה חלופות הולמות לידיים עובדות. הגורמים הדגישו כי שינוי בקריטריון עלול להבעיר את השטח ביהודה ושומרון, משום שפוטנציאל היקף העובדים הפלסטינים שיכולים לעבוד בישראל יקטן, ומי שישלם את המחיר אלו הצעירים הפלסטינים.

הקריטריונים נכון להיום מאפשרים לפלסטינים בני 22 נשואים, ורווקים בני 27 ומעלה לעבוד בישראל. אחד מגורמי הביטחון הבהיר לחברי הקבינט, כי אם הקריטריון הזה ישתנה, תיכנס קבוצה גדולה של צעירים שעבדו עד עכשיו בישראל למעגל האבטלה, וצעירים ללא משכורות וללא עתיד כלכלי יכולים לדרדר את אזור יהודה ושומרון לייאוש, ומשם הדרך לאלימות וטרור קצרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פועלים פלסטינים במחסום ישראלי סמוך לרמאללה, קורונה, 19 מרץ 2020. רויטרס
מי שישלם מחיר - הצעירים הפלסטינים. פועלים עוברים בידוק בכניסה לישראל/רויטרס

כמו כן, המליצו גורמים במערכת הביטחון בפני חברי הקבינט להשיב את כספי הסילוקין לרשות הפלסטינית על מנת שישלמו משכורות לכ-140 אלף פקידים וחברי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. אלו מהווים השלכה ישירה על הסקטור השלישי שמכניס כסף ביהודה ושומרון: נהגים.

עוד הציעו גורמים במערכת הביטחון לשפר את רמת הבידוק לפועלים הפלסטינים הנכנסים לישראל, האבטחה להסעות, ולפקח על פועלים חוזרים לישראל כדי למנוע שהייה לא רצויה בישראל בניגוד לאישורים, אך הקבינט דחה את ההחלטה למועד לא ידוע בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully