וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבין שאין לו רוב - וביטל את הדיון בקבינט על הכנסת הפועלים הפלסטינים

עודכן לאחרונה: 11.12.2023 / 8:44

נתניהו הבין שאין לו רוב בקרב שרי הקבינט והחליט לא לקיים הצבעה על הכנסת הפועלים. כמו כן, הסיר מסדר היום של הקבינט את סוגיית העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית. "החשש מקבלת החלטות ליווה גם את ישיבת הקבינט הזו", אמר גורם שהשתתף בישיבה

בנימין נתניהו בישיבת הקבינט החברתי כלכלי, 31.10.2023/רועי אברהם, לע"מ

ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני הסתיימה ללא החלטות בנושא הכנסת הפועלים הפלסטינים לעבודה בישראל, כך מסר הלילה (שני) גורם שהשתתף בישיבה. נתניהו הבין שאין לו רוב בקרב שרי הקבינט ולכן החליט לא לקיים הצבעה על הכנסת הפועלים.

במהלך הישיבה הביעו נציגי צה"ל, מתאם הפעולות בשטחים והשב"כ תמיכה בהכנסת הפועלים. עם זאת, נציגי משטרת ישראל הביעו התנגדות. הגורם ציין כי חלק משרי הקבינט הביעו התנגדות גם כן ובסופו של דבר ראש הממשלה נתניהו לא הביא את הסוגיה להצבעה.

נתניהו גם הסיר מסדר היום של הקבינט את סוגיית העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית. זמן קצר לפני ישיבת הקבינט פרסם שר האוצר סמוטריץ הודעה חריפה נגד העברת הכספים לרשות הפלסטינית.
"החשש מקבלת החלטות ליווה גם את ישיבת הקבינט הזו", אמר גורם שהשתתף בישיבה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ, 31 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ, 31 באוקטובר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במערכת הביטחון התבקשו שוב לבחון את האפשרות להמליץ על כניסת פועלים פלסטינים מיהודה ושומרון לעבודה בישראל. זאת בגלל מצוקה הולכת ומחריפה של החקלאים, והתוצרת שממתינה בשדות. ואולם נכון לכתיבת שורות אלו בצה"ל מתנגדים למהלך, על רקע החשש לפיגועים. בשב"כ מתנגדים גם כן להכנסת פועלים, אך הציעו לבחון מחדש את קריטריון הגילאים.

גורם ביטחוני התייחס להתנגדות הצבא להחזרת הפועלים הפלסטינים בשלב זה לעבודה בישראל ואמר כי "צריך להתייחס לשאלה איך זה ישפיע על 500 מאות אלף מתיישבים שחיים ביהודה ושומרון? לפי הערכות זה יגביר את העוינות ובטח את רף הטרור".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התנגד להכנסת העובדים הפלסטינים וטען בתחילת השבוע כי מדובר ב"המשך אותה קונספציה" שהביאה ל-7 באוקטובר. "אני גר בחברון ושומע את ההסתה במסגדים. מספיק שעשרה אחוז מגיעים חדורי מוטיבציה ושנאה וזו סכנת נפשות. עמדת המשטרה המשרד לביטחון לאומי ועמדתי שלי היא שאסור שייכנס לכאן פועל אחד. אני אפעל כדי שגם חבריי יתנגדו לדבר הזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully