וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן המלחמה: מטוס אל על חצה לשטח לבנון

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 21:26

צוות מטוס 787 שהמריא לפלורידה שבארצות הברית נתקל בענני סערה וניסה לעקוף אותם. אולם, נתיב הטיסה שונה בגלל המלחמה והעומס הכבד של טיסות חיל האוויר, והמטוס חצה בטעות את קו הגבול האווירי ללבנון. אל-על בתגובה: "לא נשקפה סכנה לביטחון הנוסעים והצוות"

נחיתת מטוס בנתב"ג ברקע יירוטי הרקטות מעזה/מערכת וואלה!

מטוס בואינג 787 של חברת אל על חצה קו לשטח לבנון בתחילת מבצע חרבות ברזל. כך פורסם היום (ראשון) ב"ישראל היום". לפי אל על לא נשקפה סכנה לנוסעים ולאנשי הצוות, והאירוע הסתיים בתוך דקות ספורות.

200 איש היו על סיפון המטוס, באירוע שהתרחש ב-9 באוקטובר, בעת המראה לפלורידה שבארצות הברית. המטוס היה במהלך טיפוס לגובה לקראת השיוט הארוך לצפון אמריקה, כשבגלל המלחמה הוסט לאחר ההמראה מנתב"ג מהנתיב הרגיל לאחד צפוני יותר בגלל עומס טיסות חיל האוויר.

מטוס בואינג 777 של אל על הית'רו. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מטוס בואינג 777 של אל על הית'רו/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

לאחר כמה דקות התקרבה הטיסה לענני סערה שחייבו את הטייסים לבצע מעקף, ובהנחיית אנשי הבקרה האווירית ביצעו פנייה שהעבירה אותם דרך המרחב האווירי הלבנוני.

כפי שנחשף היום, המטוס היה מזוהה במערכות הבקרה הבין לאומיות כמטוס אזרחי, והבקרה האווירית הלבנונית לא פנתה אליו. ללבנון אין מטוסי קרב או מערך הגנה אווירי, אבל חיזבאללה מצויד במערכת טילים נגד מטוסים מסוג 22-SAפנטסיר שבה השתמש בימים הבאים נגד מטוסי חיל האוויר, שבתגובה השמידו את המערכת שירתה עליהם. בתנאים מסוימים מסוגלת מערכת הפנטסיר להפיל גם מטוס נוסעים.

מאל-על נמסר בתגובה: "בימי הלחימה הראשונים נוצר צורך מבצעי לשנות את הנתיבים הקיימים, מטעמים ביטחוניים לא נוכל לפרט מעבר. נדגיש כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לביטחון הנוסעים והצוות וכי אל על שמה בראש סדר העדיפות את בטיחות הנוסעים וביטחונם".

  • עוד באותו נושא:
  • מטוס
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully