וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לירות בתומכי הכיבוש": נפתחה חקירה נגד שר בכיר ברשות הפלסטינית בחשד להסתה

עודכן לאחרונה: 10.12.2023 / 18:35

בצעד חריג, המשטרה פתחה בחקירה נגד מועיד שעבאן, השר למאבק בהתנחלויות ברשות הפלסטינית. זאת, לאחר שבהלווית מחבלים אמר כי יש לירות בתומכי הכיבוש הישראלי. עוד אמר כי על פת"ח, חמאס, גיהאד וכלל הפלגים להתאחד במאבק נגד ישראל, וקרא "בדם ובאש נפדה את עזה"

חוקרי תחנת אריאל במחוז ש"י במשטרה פתחו היום (ראשון) בחיקרה נגד מועיד שעבאן, השר למאבק בהתנחלויות ברשות הפלסטינית, לאחר שהוגשה נגדו תלונה על התטבאויות מסיתות שהשמיע לאחר טבח ה-7 באוקטובר.

החקירה נפתחה לאחר שארגון עורי ישראל ועו"ד אביחי חג'בי הגישו תלונה נגד שעבאן על התבטאויות שביצע לאחר ה-7 באוקטובר. בין היתרה התלונה הוגשה עקב אמירותיו של השר הפלסטיני במהלך הלווית מחבלים שחוסלו במהלך פעילות צה"ל בטול כרם בה נהרג לוחם ימ"ס מקסים רז'ניקוב.

"האחדות היא הדרך לצאת מהמשבר והיא הדרך אל החופש שלנו. המולדת היא הדבר היקר ביותר שיש לנו. יש כבר אלפי שהידים מתים", אמר שעבאן בהלווית המחבלים, "הלוא נבוש מדמם השפוך? הלא נבוש מדמעות אמותיהם. עלינו להביט רק אל הכיבוש! מי שרוצה אחרת - הוציאו אותו משורותינו. שלא יגיע להלוויות. שיצא מפה. מי שיאמר אחרת, נירה בו".

כשבוע לאחר מכן, בעצרת לתמיכה בעזה שנערכה בטול כרם אמר שעבאן כי "היום התמזגו הדגלים - דגלי פת"ח עם דגלי חמאס, (החזית) העממית, הג'האד האסלאמי, (חזית) המאבק העממי, ו(החזית) הדמוקרטית וכל הפלגים שלנו". לדבריו, "היום, כן, אנו אומרים בקול רם, חזרו אחריי - ברוח, בדם נפדה אותך יא עזה". עוד קרא לאיחוד של כל התנועות נגד ישראל, "בואו נצעק כולנו יחד: אחדות, אחדות לאומית, פת"ח, חמאס, וחזית עממית".

לא מדובר בהסתבכות הראשונה של שעבאן עם החוק הישראלי. השר הפלסטיני הוא אסיר ביטחוני משוחרר שריצה בעברו 15 שנות מאסר, לאחר שהורשע בעבירות טרור. כמו כן, לפני כמה חודשים עוכב שעבאן לאחר שהיה מעורב בהתפרעויות בסמוך ליישוב ישראלי ביהודה ושומרון.

מועיד שעבאן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מועיד שעבאן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עו"ד אביחי בוארון מראשי יוזמת 'עורי ישראל', אומר בתגובה לפתיחה בחקירה נגד שעבאן כי "יש לברך על ההחלטה של משטרת ישראל לפתוח בחקירה נגד מועיד שעבאן, אך עם זאת חשוב לזכור כי מדובר בצעד ראשוני בלבד. קולות ההסתה הרבים שנשמעים מפי בכירים ברשות הפלסטינית, והתמיכה המוחלטת שלהם בחמאס, חייבים לקבל מענה מיידי מצד רשויות החוק".

"הקולות האלה הם ההוכחה הניצחת שאין שום הבדל בין החמאס לבין הרשות הפלסטינית, ומדינת ישראל ורשויות החוק חייבים להתעורר לפני שחלילה נראה את מראות השביעי באוקטובר מתרחשים לנגד עינינו גם במרכז הארץ" הוסיף עורך הדין, "לכן, אני רוצה לחזק את ידי משטרת ישראל שפתחה בחקירה ללא עיכובים. אנחנו בטוחים שהחקירה תהיה מהירה ויעילה, ושהמשטרה תחליט על העמדתו לדין".

עו"ד אביחי חג'בי מסר בתגובה: "החלטת משטרת ישראל לפתוח בחקירה נגד שר בכיר מטעם הרשות הפלסטינית היא החלטה נכונה, שתחשוף כי אין הבדל בין בכירי חמאס לבכירי פת"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully