וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי חיילי המילואים יחזרו לשגרה? 2024 תוגדר בצה"ל כ"שנת מלחמה"

10.12.2023 / 17:00

בצה"ל מעריכים כי השלב השני של המלחמה בעזה רחוק מלהסתיים, וכל עוד והוא נמשך ימשיכו לשרת חיילי מילואים בהיקפים גדולים. במהלך 2024 יידרשו כלל גדודי המילואים לקיים חודש מילואים אחד

אינפוגרפיקה מונפשת בנושא בכירים בארגון הטרור חמאס בחטיבות צפון הרצועה ועזה שחוסלו על ידי צה״ל ושב״כ. 10.12.23/דו"צ

בצה"ל מאשרים כי כוחות הצבא עדיין מצויים בשלב שני של המלחמה: פעילות התקפית בחאן יונס, והעמקת ההישג בצפון רצועת עזה. טרם הוחלט על תחילת מועד שלב ג', שכולל שליטה מבצעית בכלל השטחים, אכיפה באש, פעולות התקפיות מהקרקע ומהאוויר ותנאים להחזרת היישובים, סדר ביטחוני חדש ברצועת עזה וייצוב המענה האזרחי לפלסטינים.

בצה"ל מעריכים כי אחת הבעיותה קריטיות של הנהגת חמאס הן הפקודות שיורדות ממפקדי הזרוע הצבאית אל דרגי השטח, שלא מתקיימות. עוד מעריכים בצה"ל כי יש אזורים בהם הנהגת חמאס עם "אפס שליטה", ויש אזורים שבהם צה"ל עדיין לא פעל קרקעית אלא רק תקף מהאוויר כמו חלקים בחאן יונס, מחנות המרכז ורפיח. לפי הערכות בצה"ל כ-50% משכבת המג"דים בזרוע הצבאית של חמאס חוסלה.

תקיפות חיל האוויר הישראלי בח'אן יונס, רצועת עזה. 10.12.23. איברהים אבו מוסטפא, רויטרס
תקיפות חיל האוויר הישראלי בח'אן יונס, רצועת עזה. 10.12.23/רויטרס, איברהים אבו מוסטפא

בצה"ל מעריכים כי השלב השני רחוק מלהסתיים, וכל עוד והוא נמשך ימשיכו לשרת חיילי מילואים בהיקפים גדולים, וכי רק בשלב ג' ישוחררו מילואים. בצה"ל טוענים כי ההישג הנדרש לאור מטרות המלחמה לא השתנה: פירוק החמאס, אך זה לא אומר שלא ישארו אוחזי רובים או רקטות בשטחי רצועת עזה, ולכן שנת 2024 תוגדר כשנת מלחמה. עד כה תקף צה"ל 22,000 מטרות וכ-פעילי חמאס נהרגו מאש צה"ל.

חרף הנעת האוכלוסייה הפלסטינית, יש כיום 150,000 פלסטינים בצפון רצועת עזה והעיר עזה, חצי מיליון במחנות המרכז, 800,000 בחאן יונס ו-750,000 ברפיח. לפי הערכות בצה"ל כ- 1.4 מיליון פלסטינים עזבו בתיהם ומרביתם מתרכזים בערי אוהלים בחאן יונס ורפיח.

בצה"ל טוענים כי נהרגו למעלה ממאה פעילי חיזבאללה מאש צה"ל בדרום לבנון. בנוסף לכך הותקפו על ידי צה"ל 106 עמדות כוננות, 52 מערכי איסוף קרבי, 24 מערכי תת קרקע, 18 עמדות תצפית, 13 אתגרי שיגור ו-7 מחסני אמל"ח. כמו כן, לפי פרסומים זרים, צה"ל ביצע סיכולים ממוקדים ותקיפות בסוריה כולל תקיפה של יכולות אוויריות של חיזבאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אמל"ח שנתפס בצפקדה הצבאית של חמאס, 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
אמל"ח שנתפס במפקדה הצבאית של חמאס בעזה/דובר צה"ל

בצה"ל נערכים כבר בימים אלו לעצב מחדש את גבול לבנון, לא רק באש אלא בפעילות הנדסית, שינוי שיטת ההפעלה לאורך הגבול, שינוי מדיניות האש והרחבה משמעותית של היקף סדר הכוחות במרחב כולל תשתיות חדשות ומגוונות.

עוד טוענים שכדי לסיים את השלב השלישי של המלחמה נדרש למוטט את יכולות החמאס תוך פירוק גדודי חמאס ממפקדים ויכולות, ואז יתחיל שלב שיוגדר כ"כיסוח דשא" שלא יחייב נוכחות של אוגדות שלמות בתוך השטח הפלסטיני, אלא יציאה וכניסה של מבצעים חטיבתיים וגדודיים לפגיעה בפעולות טרור בעתיד (אחרי סיום המלחמה).

ההערכה היא כי פעילות צה"ל במלחמה הצליחה להוריד דרמטית את היקף הרקטות בידי חמאס כתוצאה מהפצצת מחסנים, כיבוש השטח על ידי כוחות הצבא, ושימוש ברקטות.

צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. 7 בדצמבר 2023. דובר צה"ל
צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל. 7 בדצמבר 2023/דובר צה"ל

בצה"ל הוחלט כאמור להגדיר את שנת 2024 כשנת מלחמה במהלכה יידרשו כלל גדודי המילואים (מתוך אלו שמשרתים כעת) לקיים חודש מילואים אחד. הפעילות ברצועת עזה תכלול בשנת 2024 לא רק ירי מנגד או מהאוויר אלא פעילות קרקעית ממוקדת.

הערכה בצה"ל כי ההישגים ברצועת עזה ישפיעו על שיקול הדעת של חיזבאללה בגבול לבנון בפרט ועל המזרח התיכון בכלל, ולכן חייבים לסיים עד להשגת כלל מטרות המלחמה. אם נסראללה ימשיך בקו הלוחמני והשילוב בין הישגי המלחמה בעזה להישגי התקיפות נגד יעדי חיזבאללה בדרום לבנון ולא יעבירו את המסר, בצה"ל לא מוציאים מכלל אפשרות פעולה עצימה בדרום לבנון.

בשלב זה בצה"ל משהים פעולות התקפיות נגד החות'ים בתימן, ומסתפקים במערכי הגנה מוגברים בכוננות גבוהה, כשברקע מתארגן כוח רב לאומי לטיפול בפעילות הח'ותים שפוגעת באינטרסים הבינלאומיים בדגש על צירי סחר ימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully